Szanowni Państwo, Mieszkańcy Grodziska Mazowieckiego,
Od 1 stycznia 2019 r. będą obowiązywały nowe zasady segregacji odpadów. Wynikają one wprost z rozporządzenia Ministra Środowiska z 2016 r. i obowiązują w całym kraju. Dotychczas odpady segregowaliśmy na 3 frakcje, obecnie natomiast nałożono wymóg segregacji na 5 frakcji. Spowodowało to podniesienie kosztu odbioru odpadów. Do tego od nowego roku wzrastają, regulowane przez rząd, opłaty za składowanie śmieci na wysypiskach.
Wszystko to jest przyczyną znaczącego wzrostu opłat za odbiór i utylizację śmieci. Od lutego 2019 r. opłata za odbiór odpadów segregowanych będzie więc wynosiła 19 zł od osoby, a za odbiór odpadów niesegregowanych 29 zł od osoby.
Jest mi ogromnie przykro z powodu wzrostu opłat, jednak GMINA NIE MA NA TEN STAN RZECZY WPŁYWU. Jednocześnie, zgodnie z przepisami, gmina nie ma prawa dopłacania do odbioru i utylizacji odpadów, tak by zmniejszyć koszty ponoszone przez mieszkańców.
Wraz z niniejszym pismem przesyłam Państwu informacje, dotyczące odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, nowe zasady segregacji, obowiązujące od 1 stycznia 2019 r. oraz harmonogram wywozu odpadów.
Licząc na Państwa wyrozumiałość, chciałbym zapewnić, że zrobimy wszystko
co jest możliwe na poziomie gminy, aby uniknąć dalszych podwyżek.