- Budynki Urzędu Miejskiego
- Kierownictwo Urzędu
- ISO 9001-2015
- Kodeks etyki
- Gminy partnerskie
- Organizacje Pozarządowe
- Dokumenty Strategiczne
- Gminny Program Rewitalizacji
- Lokalny Program Rewitalizacji
- Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Budżet
- Strefa aktywnego seniora
- Przedsiębiorczy grodzisk – dołącz do nas
- Pomoc prawna
Budynki Urzędu Miejskiego


Strefa aktywnego
seniora
Strefa Aktywnego Seniora to program darmowych zajęć przygotowanych z myślą o potrzebach i zainteresowaniach mieszkańców Grodziska w wieku 60+.

Przedsiębiorczy grodzisk – dołącz do nas
„Przedsiębiorczy Grodzisk” to innowacyjny projekt Gminy Grodzisk Mazowiecki, zmierzający do rozwoju inicjatyw biznesowych wśród mieszkańców.
Kierownictwo Urzędu:
Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz - Grzegorz Benedykciński
Biuro Burmistrza znajduje się w pok. 1.1, I piętro
tel. (22) 755 55 34 wew. 138, 111
Burmistrzowi podlegają również jednostki organizacyjne Gminy, nie będące Komórkami Organizacyjnymi Urzędu. Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy jest załącznikiem do Statutu Gminy.
W razie nieobecności Burmistrza jego funkcję wykonuje wskazany przez niego Zastępca. Burmistrz w drodze zarządzenia może określić podział pracy w Kierownictwie Urzędu.
Tomasz Krupski
Pierwszy Zastępca Burmistrza
Kontakt:
Biuro Zastępcy Burmistrza znajduje się w pok. 1.3, I piętro
tel. (22) 755 55 34 wew. 288
Godziny przyjęć:
- codziennie w godzinach pracy Urzędu;
- umówić się można również telefonicznie: 755-55-34 wew. 138, 111
Wykaz obowiązków: Zastępca Burmistrza wykonuje zadania w zakresie określonym przez Burmistrza według schematu organizacyjnego.
Norbert Cegliński
Drugi Zastępca Burmistrza
Kontakt:
Biuro Zastępcy Burmistrza znajduje się w pok. 1.6, I piętro
tel. (22) 755 55 34 wew. 116
Godziny przyjęć:
- codziennie w godzinach pracy Urzędu;
- umówić się można również telefonicznie: 755-55-34 wew. 138, 111
Wykaz obowiązków: Zastępca Burmistrza wykonuje zadania w zakresie określonym przez Burmistrza według schematu organizacyjnego.
W sprawach skarg i wniosków Burmistrz Grodziska Mazowieckiego lub Zastępcy Burmistrza przyjmują w poniedziałki w godz. 16.00-18.00.
Naczelnicy, kierownicy i pozostali pracownicy w godzinach pracy Urzędu Miejskiego, tj.:
poniedziałek: 09.00 – 18.00
wtorek-czwartek: 08.00 – 16.00
piątek: 08.00 – 15.00
Sekretariat:
ul. T. Kościuszki 12A, 05-825 Grodzisk Mazowiecki
tel. : 724-34-35, 755-51-46 fax +48 22 755-53-27
e-mail: burmistrz@grodzisk.pl
Sekretarz Gminy
Aneta Caban
e-mail: aneta.caban@grodzisk.pl
tel. (22) 463 46 03
Skarbnik Gminy
Piotr Leśniewski
e-mail: piotr.lesniewski@grodzisk.pl
tel. (22) 46 346 22
Posiedzenia Kierownictwa Urzędu odbywają się w każdy wtorek w godz. 10.00 - 15.00.

W maju 2007 r. Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim uzyskał Certyfikat Nr: FS 519023, potwierdzający iż wdrożony System Zarządzania Jakością jest zgodny z wymogami normy ISO 9001:2000. Kolejne – przeprowadzane dwa razy do roku przez British Standards Institution (BSI) – audity nadzoru potwierdzały zgodność SZJ z wymaganiami normy i procedurami.
Misją Urzędu Miejskiego jest zaspakajanie zbiorowych potrzeb społeczności lokalnej poprzez profesjonalne realizowanie zadań publicznych, wynikających z przepisów prawa, skuteczną obsługę organów samorządu gminnego oraz ciągły wzrost jakości świadczonych usług.
Doskonalenie funkcjonowania to stały kierunek działań, a celem Polityki Jakości jest:
1. realizacja powierzonych zadań administracyjnych sprawnie i bez zbędnej zwłoki,
2. podnoszenie satysfakcji i zadowolenia klienta poprzez ciągłe doskonalenie świadczonych usług,
3. stałe doskonalenie kwalifikacji zawodowych pracowników Urzędu,
4. podwyższanie standardów wyposażenia stanowisk pracy, w tym narzędzi informatycznych.
W czerwcu 2019 r. BSI przeprowadziła audit recertyfikujący, obejmujący lata 2016–2019, który potwierdził, że „system zarządzania w dalszym ciągu spełnia swoją rolę”.
W wyniku re-certyfikacji poprzez przegląd strategiczny Urząd Miejski uzyskał poniższy certyfikat ważny do 2022-07-22.


W listopadzie 2008 r. nastąpiła zmiana dotychczasowej normy ISO, w związku z czym w 2009 r. – po opublikowaniu polskiej wersji normy EN-PN-ISO 9001:2008 – Pełnomocnik Burmistrza ds. Systemu Zarządzania Jakością Ewa Stępień dostosowała obowiązującą w Urzędzie dokumentację SZJ do wymagań nowej normy.
Przeprowadzony w listopadzie 2009 r. audit nadzoru BSI rekomendował wystawienie certyfikatu zgodności Systemu Zarządzania Jakością Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim z wymaganiami normy ISO 9001:2008.
"25 maja 2010 r. firma BSI przeprowadziła audit recertyfikujący w Urzędzie Miejskim w Grodzisku Mazowieckim. Przeprowadzony przegląd strategiczny obejmował okres od czerwca 2007 r. do kwietnia 2010 r. i kończył okres 3-letniego nadzoru. Efektem recertyfikacji poprzez przegląd strategiczny było wydanie załączonego certyfikatu rejestracji."


W maju 2013 r. upłynął kolejny 3-letni okres funkcjonowania Systemu Zarządzania Jakością, zgodnego z wymaganiami ISDO 9001:2008 w Urzędzie Miejskim w Grodzisku Mazowieckim.
Audyt strategiczny – połączony z planowanym nadzorem – przeprowadzony przez BSI obejmował okres od maja 2010 r. do kwietnia 2013 r.
„Podczas audytu przedstawiono obiektywne dowody wdrożenia, funkcjonowania i doskonalenia systemu zarządzania jakością zgodnego z wymaganiami ISO 9001:2008. Stwierdzono duże zaangażowanie kierownictwa oraz personelu w realizację systemu zarządzania jakością, realizację polityki jakości.”
W wyniku re-certyfikacji poprzez audyt strategiczny Urząd Miejski uzyskał poniższy certyfikat rejestracji:


W maju 2016 r. BSI przeprowadziła audit recertyfikujący, obejmujący lata 2013–2016, który potwierdził „skuteczność działania wszystkich elementów SZJ, umiejętność dostosowania się do wymagań klientów oraz stron zainteresowanych”.
W wyniku re-certyfikacji poprzez przegląd strategiczny Urząd Miejski uzyskał poniższy certyfikat:


Zarządzenie Burmistrza w sprawie przyjęcia Księgi Jakości Urzędu Miejskiego wydanie IX
W dniu 10.04.2018 r. Zarządzeniem Nr 467/2018 Burmistrza Grodziska Mazowieckiego z dnia 10 kwietnia 2018 r. powołany zastał nowy Pełnomocnik Burmistrza ds. Systemu Zarządzania Jakością, którym obecnie jest pani Bożena Marędziak inspektor w Biurze Rady Miejskiej.
W związku z przejściem Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim na nowa normę ISO 9001: 2015, Zarządzeniem Nr 473/2018 Burmistrza Grodziska Mazowieckiego z dnia 17 kwietnia 2018 r. zaktualizowana została Polityka Jakości Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim, otrzymując następujące brzmienie:
„Polityka Jakości Urzędu Miejskiego
Grodzisku Mazowieckim”
Dla skutecznej realizacji Misji Urzędu wdrożyliśmy i utrzymujemy System Zarządzania Jakością zgodny z wymaganiami normy ISO 9001:2015.
Stałym elementem naszej działalności jest:
- identyfikowanie potrzeb stron zainteresowanych naszą pracą,
-identyfikowanie ryzyka i szans dotyczących realizowanych procesów,
-doskonalenie systemu zarządzania jakością.
Pragniemy to osiągać przez:
1. realizację powierzonych zadań administracyjnych sprawnie i bez zbędnej zwłoki,
2. podnoszenie satysfakcji i zadowolenia klienta w zakresie świadczonych usług,
3. podnoszenie kompetencji pracowników Urzędu,
4. zapewnienie odpowiednich zasobów do realizacji procesów,
5. uszanowanie przepisów prawa,
6. wyznaczanie celów w realizowanych procesach.
Deklarujemy, że dokładamy należytej staranności, aby realizowane przez Urząd cele i zadania były zbieżne z wymogami stawianymi administracji publicznej oraz oczekiwaniami stron zainteresowanych.
Zarządzeniem Nr 477/2018 z dnia 7.05.2018 r. Burmistrz wprowadził wydanie 01 Księgi Systemu Zarządzania, zobowiązując wszystkich pracowników Urzędu do zapoznania się z Księgą Systemu Zarządzania, kartami procedur oraz zasadami przechowywania dokumentów ISO.
W lipcu 2018 r. BSI przeprowadziła audit przejścia na normę ISO 9001:2015, oraz audit nadzoru, który potwierdził, że system zarządzania w dalszym ciągu spełnia swoja rolę. Kryteriami auditu były: Norma ISO 9001:2015, Księga Systemu Zarządzania, wydanie 01 z dnia 7.05.2018 r. Polityki Jakości Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim z dnia 7.05.2018 r.
W wyniku przeprowadzonych auditów Urząd Miejski uzyskał poniższy certyfikat:


W czerwcu 2022 r. BSI przeprowadziła audit recertyfikujący, obejmujący lata 2019–2021, podczas którego ustalono, że wdrożony „system zarządzania jakością działa w pełni zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001”.
W wyniku re-certyfikacji poprzez przegląd strategiczny Urząd Miejski uzyskał poniższy certyfikat ważny do 2025-07-22.
KODEKS ETYKI
pracowników Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim
PREAMBUŁA
Celem Kodeksu Etyki, dalej „Kodeks”, jest sprecyzowanie wartości i standardów zachowania pracowników Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim, związanych z pełnieniem przez nich obowiązków, zebranie ich w postaci katalogu oraz poinformowanie obywateli o standardach zachowania, jakich mają prawo oczekiwać od pracowników Urzędu.
ZASADY OGÓLNE
Artykuł 1
- Kodeks wyznacza zasady postępowania pracowników Urzędu w związku z wykonywaniem przez nich zadań publicznych.
- Zasady określone w Kodeksie winny być stosowane przez wszystkich pracowników Urzędu, posiadających status pracowników samorządowych, o których mowa w art. 1 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1282), zwanych dalej pracownikami.
- Pracownicy traktują pracę jako służbę publiczną, na zajmowanych stanowiskach służą państwu i społeczności lokalnej.
- Normy Kodeksu naruszają pracownicy, którzy wskutek postępowania zarówno w miejscu pracy, jak i poza nim ryzykują utratę zaufania niezbędnego do wykonywania zadań publicznych.
ZASADY POSTĘPOWANIA
Artykuł 2
- Pracownicy Urzędu zobowiązani są dbać o wykonywanie zadań publicznych oraz o środki publiczne z uwzględnieniem interesu państwa, interesu wspólnoty samorządowej oraz indywidualnego interesu obywateli.
- W szczególności pracownicy Urzędu powinni przestrzegać i działać zgodnie z zasadami:
a. praworządności,
b. bezstronności i bezinteresowności,
c. obiektywizmu,
d. uczciwości i rzetelności,
e. odpowiedzialności,
f. jawności,
g. dbałości o dobre imię Urzędu i pracowników samorządowych,
h. godnego zachowania w miejscu pracy i poza nim,
i. uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, radnymi, podwładnymi i współpracownikami.
WYKONYWANIE ZADAŃ
Artykuł 3
- Służba publiczna wymaga od pracowników Urzędu poszanowania Konstytucji i prawa oraz stawiania interesu publicznego ponad interes osobisty.
- Pracownicy Urzędu pełnią urząd w ramach prawa i działają zgodnie z prawem. Udzielają informacji i odpowiedzi na pytania i wnioski, a podejmowane przez nich rozstrzygnięcia i decyzje posiadają podstawę prawną, ich treść jest zgodna z obowiązującymi przepisami, zawierają uzasadnienie oraz informację o możliwości złożenia odwołania.
Artykuł 4
- Pracownicy działają bezstronnie i bezinteresownie.
- Pracownicy nie uczestniczą w podejmowaniu decyzji, naradach, opiniowaniu lub głosowaniu w sprawach, w których mają bezpośredni lub pośredni interes osobisty.
- Pracownicy nie wykorzystują i nie pozwalają na wykorzystanie powierzonych im zasobów, kadr i mienia publicznego w celach prywatnych.
- Pracownicy nie podejmują prac ani zajęć kolidujących z pełnionymi obowiązkami służbowymi.
- Pracownicy nie podejmują arbitralnych decyzji, które mogą mieć negatywny wpływ na sytuację obywateli oraz powstrzymują się od wszelkich form faworyzowania.
- Pracownicy nie czerpią korzyścią materialnych ani osobistych z tytułu sprawowanego urzędu, nie działają też w prywatnym interesie osób lub grup osób.
Artykuł 5
- Pracownicy nie dopuszczają do powstania konfliktu interesów między interesem publicznym a prywatnym. W sytuacji powstania konfliktu interesów dbają, aby został on rozstrzygnięty na korzyść interesu publicznego.
- Pracownicy korzystają z uprawnień wyłącznie dla osiągnięcia celów, dla których uprawnienia te zostały im powierzone mocą odnośnych przepisów.
Artykuł 6
- Pracownicy wykonują obowiązki rzetelnie, sumiennie, z szacunkiem dla innych i poczuciem godności własnej.
- W prowadzonych sprawach równo traktują wszystkich uczestników, nie ulegają żadnym naciskom, nie przyjmują żadnych zobowiązań wynikających z pokrewieństwa lub znajomości, nie przyjmują żadnych korzyści materialnych ani osobistych.
Artykuł 7
- Pracownicy ponoszą odpowiedzialność za decyzje i działania nie unikając trudnych rozstrzygnięć.
- Pracownicy ujawniają próby marnotrawstwa, defraudacji środków publicznych, nadużywania władzy lub korupcji odpowiednim instytucjom lub organom.
Artykuł 8
- Pracownicy udostępniają obywatelom żądane informacje i umożliwiają dostęp do publicznych dokumentów, zgodnie z zasadami określonymi w ustawach.
- Pracownicy nie ujawniają informacji poufnych ani nie wykorzystują ich dla korzyści finansowych lub osobistych.
Artykuł 9
- Pracownicy są lojalni wobec Urzędu i zwierzchników oraz gotowi do wykonywania poleceń służbowych.
- Pracownicy udzielają obiektywnych, zgodnych z najlepszą wolą i wiedzą porad i opinii zwierzchnikom, włącznie z oceną legalności i celowości działań.
Artykuł 10
- W kontaktach z obywatelami pracownicy zachowują się uprzejmie, są pomocni i udzielają odpowiedzi na skierowane do nich pytania wyczerpująco i dokładnie.
- Pracownicy dbają o dobre stosunki międzyludzkie, przestrzegają zasad poprawnego zachowania, właściwych człowiekowi o wysokiej kulturze osobistej w miejscu pracy i poza nim.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ DYSCYPLINARNA I PORZĄDKOWA
Artykuł 11
Pracownicy za nieprzestrzeganie Kodeksu ponoszą odpowiedzialność porządkową i dyscyplinarną.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Artykuł 12
Burmistrz upowszechnia zasady zawarte w Kodeksie wśród podległych mu pracowników, wspólnoty samorządowej oraz mediów celem propagowania zawartych w nim wartości i zasad.
Treść powyższego Kodeksu Etyki stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu Pracy z dnia 28 lutego 2022 r.
Od kilku lat gmina Grodzisk Mazowiecki współpracuje z gminami z Austrii, Litwy, Czarnogóry , Szwecji, Belgii oraz Francji. W ramach podpisanych umów partnerskich określone zostały podstawowe cele i zadania, które są realizowane w zakresie wymiany kulturalnej, oświatowej i sportowej, gospodarczej. Osobne miejsce przypadło również wymianie wzajemnych doświadczeń samorządowych. Dzięki podpisanym dokumentom udało się zrealizować wiele wspólnych imprez kulturalnych, sportowych, zainicjować wzajemne odwiedziny dzieci i młodzieży podczas wakacji i nie tylko.
Do chwili obecnej Grodzisk Mazowiecki ma podpisane 5 umów partnerskich z następującymi gminami: austriacką Weiz, litewskim rejonem Szawle (Siauliai), czarnogórską gminą Danilovgrad oraz umowę trójstronną z litewską gminą Radwiliszki (Radviliskis) i szwedzką Skara, a od listopada 2019r z francuską gminą Carros. Ponadto gmina Grodzisk Mazowiecki ma dwie zaprzyjaźnione gminy, z którymi utrzymuje niesformalizowane kontakty są to: belgijska gmina Aywaille oraz francuska Port-sur-Saone.
Mieszkańcy Grodziska Mazowieckiego wykazują dużą aktywność społeczną. W gminie działa ponad 50 różnorodnych organizacji pozarządowych . Świadczy to o dużej integracji i świadomości lokalnej wśród mieszkańców oraz ich zaangażowaniu w sprawy naszej „Małej Ojczyzny”.
Władze Gminy, dostrzegając potencjał i możliwości Organizacji Pozarządowych, dążą do zacieśnienia trwającej od kilku lat współpracy. Na drodze konsultacji społecznych opracowywane są "Programy Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi", które wprowadzają jasne i czytelne rozwiązania, włączające Organizacje w system demokracji lokalnej oraz regulują zasady partnerskiej współpracy pomiędzy Gminą Grodzisk Mazowiecki a Organizacjami Pozarządowymi . Programy określają również priorytetowe obszary tej współpracy. Rokrocznie gmina powierza wykonywanie wielu zadań publicznych organizacjom pozarządowym przede wszystkim w drodze otwartych konkursów ofert.
- Projekty programów współpracy
- Przepisy prawa
- Wzory dokumentów
- Otwarte konkursy ofert
- Oferty z inicjatyw ngo
- Konsultacje
- Przydatne linki
Bank danych o grodziskich organizacjach:
Kontakt:
Marta Łomińska
Samodzielne stanowisko ds. organizacji pozarządowych
tel. (22) 463 46 37
- Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Gminy Grodzisk Mazowiecki na lata 2022-2030 (plik PDF - 3,35 MB)
- Analiza kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych dla Gminy Grodzisk Mazowiecki (plik PDF - 4,15 MB)
- Strategia rozwoju gminy Grodzisk Mazowiecki na lata 2014-2024 (link)
- UCHWAŁA NR 409/2020 RADY MIEJSKIEJ W GRODZISKU MAZOWIECKIM z dnia 25 listopada 2020 r. w sprawie przyjęcia „Strategii rozwoju Elektromobilności dla Gminy Grodzisk Mazowiecki na lata 2019-2040” (plik PDF - 6,3 MB)
- UCHWAŁA NR 383/2016 RADY MIEJSKIEJ W GRODZISKU MAZOWIECKIM z dnia 18 lipca 2016 r. w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji gminy Grodzisk Mazowiecki 2014-2020 (Aktualizacja)(plik PDF - 17,8 MB)
- UCHWAŁA NR 693/2014 RADY MIEJSKIEJ W GRODZISKU MAZOWIECKIM z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie przyjęcia "Strategii promocji gminy Grodzisk Mazowiecki na lata 2014-2016" (PDF - 1,42 MB)
- UCHWAŁA NR 692/2014 RADY MIEJSKIEJ W GRODZISKU MAZOWIECKIM z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie przyjęcia "Strategii rozwoju gminy Grodzisk Mazowiecki na lata 2014-2024" (plik PDF- 1,63 KB)
- UCHWAŁA NR 465/2017 RADY MIEJSKIEJ W GRODZISKU MAZOWIECKIM z dnia 25 stycznia 2017 r. w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Grodzisk Mazowiecki 2014-2020 (Aktualizacja) (plik PDF- 16,6 MB)
- Sprawozdanie z realizacji zadań przyjętych w Strategii Rozwoju Gminy Grodzisk Mazowiecki (plik DOC- 84 KB)
- Sprawozdanie z realizacji zadań przyjętych w Planie Rozwoju Lokalnego gminy Grodzisk Mazowiecki 2005-2008 (plik DOC- 104 KB)
- Raport z badania pt. Postawy młodzieży wobec uzależnień i zagrożeń społecznych (plik PPT - 1,36 MB)
- Plan Gospodarki Odpadami dla gminy Grodzisk Mazowiecki na lata 2006–2017 (plik DOC- 1,69 MB)
- Strategia Rozwoju Gminy (plik PDF - 260 KB)
- Program Rozwoju Lokalnego (plik DOC - 1,48 MB)
- Program Ochrony Środowiska (plik PDF - 743 KB)
- Program Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi (plik DOC - 77,5 KB)
- Analiza dostępności obiektów użyteczności publicznej dla osób niepełnosprawnych w Grodzisku Mazowieckim 2014 (plik PDF - 11,4 MB)
- Lokalny Program Rewitalizacji (link)
- Statut Gminy Grodzisk Mazowiecki 16 października 2018 r. (plik PDF - 995 KB)
Gminny Program Rewitalizacji
- OBWIESZCZENIE o podjęciu uchwały Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim o przystąpieniu do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji Grodziska Mazowieckiego (plik DOC - 36 KB)
- OBWIESZCZENIE o przystąpieniu do zbierania wniosków o objęcie planowanych przedsięwzięć rewitalizacyjnych Gminnym Programem Rewitalizacji Grodziska Mazowieckiego plik DOC - 706 KB)
- Raport z konsultacji społecznych projektu uchwały Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji dla Grodziska Mazowieckiego (plik PDF - 893 KB)
- ZARZĄDZENIE NR 75/2021 BURMISTRZA GRODZISKA MAZOWIECKIEGO z dnia 24 września 2021 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących projektu uchwały Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Rewitalizacji Grodziska Mazowieckiego na lata 2021-2030
- Konsultacje projektu Gminnego Programu Rewitalizacji dla Grodziska Mazowieckiego
- Warsztaty w ramach konsultacji społecznych Gminnego Programu Rewitalizacji Grodziska Mazowieckiego
- Raport z konsultacji społecznych projektu uchwały Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Rewitalizacji Grodziska Mazowieckiego na lata 2021-2030 (plik PDF - 274 KB)
- UCHWAŁA NR 655/2021 RADY MIEJSKIEJ W GRODZISKU MAZOWIECKIM z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Rewitalizacji Grodziska Mazowieckiego na lata 2021-2030
- ZARZĄDZENIE NR 7/2022 BURMISTRZA GRODZISKA MAZOWIECKIEGO z dnia 18 stycznia 2022 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących projektu uchwały Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji
- OBWIESZCZENIE w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących projektu uchwały Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim w sprawie określenia zasad wyznaczenia składu oraz składu działania Komitetu Rewitalizacji
- Konsultacje projektu uchwały Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji
- Ankieta internetowa dot. konsultacji projektu uchwały Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji
- Obwieszenie o odstąpieniu od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla Gminnego Programu rewitalizacji Grodziska Mazowieckiego na lata 2021-2030
- Treść obowiązującego GPR zatwierdzonego przez Radę Miejską Uchwałą Nr 655/2021 z dn. 20.12.2021 r.
- Raport z konsultacji społecznych projektu uchwały Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji (plik PDF - 660 KB)
- Nabór na członków Komitetu Rewitalizacji
- ZARZĄDZENIE NR 59/2022 BURMISTRZA GRODZISKA MAZOWIECKEIGO z dnia 16 maja 2022 r. w sprawie powołania Komitetu Rewitalizacji Grodziska Mazowieckiego
- Zarządzenie nr 61/2022 Burmistrza Grodzisk Mazowiecki z dnia 23 maja 2022 r. w sprawie powołania członka Komitetu Rewitalizacji Grodziska Mazowieckiego
Porządek I obrad Komitetu Rewitalizacji w dniu 6 czerwca 2022 r.:
- Otwarcie pierwszego posiedzenia
- Przedstawienie powołanych członków Komitetu Rewitalizacji
- Przedstawienie celów i zasad działania Komitetu Rewitalizacji
- Wybór Przewodniczącego Komitetu i jego zastępcę
- Sprawy organizacyjne i wnioski
- Zamknięcie posiedzenia
Lokalny Program Rewitalizacji
- Treść obowiązującego LPR (plik PDF - 17,02 MB) zatwierdzonego przez Radę Miejską Uchwałą nr 465/2017 z 25.01.2017 r.
- Raport z wykonania LPR w 2017 (plik PDF - 60,16 MB).
- Raport z wykonania LPR w 2018 (plik PDF - 2,46 MB).
- Raport z wykonania LPR w 2019 (plik DOCX - 930,00 KB), załącznik nr 1 do raportu z wykonania LPR w 2019 (plik DOCX - 125,00 KB), załącznik nr 2 do raportu z wykonania LPR w 2019 (plik DOCX - 138,00 KB). (Aktualizacja na lata 2014-2020)
- Raport z wykonania LPR w 2020 (plik PDF - 2 MB)
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Grodzisku Mazowieckim działa w oparciu o przepisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2017 r. poz. 2245 i 2439) w składzie zatwierdzonym zarządzeniem Nr 470/2018 Burmistrza Grodziska Mazowieckiego z dnia 12 kwietnia 2018 roku, w sprawie zmiany składu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, powołanej Zarządzeniem nr 303/2006 Burmistrza Grodziska Mazowieckiego z dnia 07 czerwca 2006 r.
Gminna Komisja realizuje określone ustawowo zadania gminy w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, a w szczególności:
- wydawanie postanowień dotyczących zgodności lokalizacji punktu sprzedaży napojów alkoholowych z uchwałą Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim
- prowadzenie kontroli przestrzegania warunków i zasad sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych na podstawie upoważnienia Burmistrza Grodziska Mazowieckiego;
- prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii;
- wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;
- zwiększania dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;
- udzielania rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,
- prowadzenie działań zmierzających do poddania się leczeniu odwykowemu osób, które w związku z nadużywaniem alkoholu powodują rozkład życia rodzinnego, demoralizację małoletnich, uchylają się od pracy albo systematycznie zakłócają spokój lub porządek publiczny;
- podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 13 i 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;
- podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
Do kompetencji Komisji należą również zadania wynikające z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
(Dz. U. 2015 r. poz. 1390).
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Grodzisku Mazowieckim ma swoją siedzibę w Ośrodku Pomocy Społecznej w Grodzisku Mazowieckim przy ul. T. Bairda 38a (pokój 5)
telefon: /22/ 755 00 83 e-mail: i.chorek@opsgrodzisk.pl
DYŻUR GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH poniedziałki i czwartki 16:00 – 18:00 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. T.Bairda 38a (pokój 5)
Szczegółowe dane dotyczące projektu budżetu gminy na 2021 rok i WPF na lata 2019-2027 można znaleźć na stronie BIP https://bip.grodzisk.pl/m,3831,2021.html
Informacje dotyczące budżetu w 2020 znajdują się na stronie BIP: https://bip.grodzisk.pl/m,3531,2020.html
Strefa Aktywnego Seniora to program darmowych zajęć przygotowanych z myślą o potrzebach i zainteresowaniach mieszkańców Grodziska w wieku 60+
Inicjatywa, która zainaugurowana została w lutym 2017 roku doczekała się już siedmiu edycji, a liczba uczestników sięgnęła blisko 700 seniorów. Program ten tworzy kompleksową ofertę zajęć realizowaną w budynku Mediateki przy ulicy 3 Maja 57.
Projekt cieszy się ogromnym zainteresowaniem Seniorów i Seniorek, co powoduje ciągłe rozbudowywanie programu oferowanych zajęć. Obok zajęć ruchowych tj. rehabilitacji, ćwiczeń odmładzających, Nording Walking, tańca towarzyskiego i flamenco odbywają się warsztaty plastyczne, malarskie, rękodzielnicze i robótki ręczne. Ponadto projekt obejmuje zajęcia z podstaw nauki języka angielskiego, niemieckiego i francuskiego oraz obsługi komputera. W ramach Strefy Aktywnego Seniora odbywają się również koncerty, kino dla Seniora, wycieczki i spacery.
Program zajęć dla seniorów na sierpień 2022:
Plan zajec Lato Seniora 2022 05 z regulaminem (PDF-128 KB)
ZAPRASZAMY NA ZAJĘCIA DLA SENIORÓW!
CZEKAMY NA PAŃSTWA!!!
Strefa Aktywnego Seniora w Grodzisku Mazowieckim - ulotka informacyjna (PDF)
W związku z podwyższonymi środkami ostrożności ze względu na wirusa COVID-19
CoWork Grodzisk Mazowiecki został zamknięty do odwołania
„Przedsiębiorczy Grodzisk” to innowacyjny projekt Gminy Grodzisk Mazowiecki, zmierzający do rozwoju inicjatyw biznesowych wśród mieszkańców.
W ten sposób zapewniamy przedsiębiorcom wsparcie poprzez dostęp do wiedzy specjalistów z zakresu zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, marketingu internetowego, funduszy europejskich, social media, ubezpieczeń. Wszystkie spotkania informacyjne, warsztatowe, konsultacyjne i szkoleniowe mają charakter nieodpłatny i otwarty. W ciągu minionych miesięcy, łącznie przeprowadziliśmy 38 bezpłatnych szkoleń, w których wzięło udział ponad 370 uczestników. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą umieszczoną na naszej stronie internetowej www.biznes.grodzisk.pl. Mamy nadzieję, że w dalszym ciągu szkolenia będą cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników. Zapraszamy do udziału!
Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie dla mieszkańców Powiatu Grodziskiego
Informujemy że od dnia 16 maja 2020 r. nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
- Dla kogo pomoc?
Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku i która złoży stosowne oświadczenie.
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
- poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym, uprawnieniach oraz obowiązkach,
- wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego
-.sporządzenie projektu pisma (nie dotyczy pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym),
- mediację,
- sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub o ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje:
- wsparcie w samodzielnym rozwiązywaniu problemów,
- poinformowanie o uprawnieniach lub obowiązkach,
- opracowanie planu działania i wsparcie w jego realizacji,
- mediację.
-
Jak uzyskać pomoc?
W celu skorzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego należy umówić termin wizyty pod nr telefonu (22) 723 01 68.
W związku z rosnącym zagrożeniem epidemiologicznym związanym z wirusem COVID-19 informujemy Państwa, że zawieszamy do odwołania udzielanie bezpośrednich porad w Punktach Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Poradnictwa Obywatelskiego na terenie powiatu.
Porady i pomoc będą świadczone za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość. (więcej...)
Porady udzielane są w:
Punktach Nieodpłatnej Pomocy Prawnej:
1) Żabia Wola, ul. Wiejska 2f (od poniedziałku do piątku w godz. 9-13);
2) Milanówek, ul. Piasta 30 (od poniedziałku do piątku w godz. 12-16);
3) Grodzisk Mazowiecki, ul. Żyrardowska 48 (od poniedziałku do piątku w godz. 8-12);
Punkcie Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego:
4) Grodzisk Mazowiecki, ul. Żyrardowska 48 (od poniedziałku do piątku w godz. 12-16).
Więcej informacji na stronie internetowej: www.powiat-grodziski.pl lub Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.powiat-grodziski.pl