Tymczasowy Profil Zaufany
W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi możliwości potwierdzenia profilu zaufanego w Urzędzie Miejskim w Grodzisku Mazowieckim informujemy, iż Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło usługę zapowiadaną w „tarczy antykryzysowej” pn. „tymczasowy profil zaufany”.
Okres ważności tymczasowego profilu zaufanego wynosi 3 miesiące. Minister właściwy do spraw informatyzacji może wydłużyć okres ważności tymczasowych profili zaufanych, uwzględniając szczególne okoliczności.
Jest to rozwiązanie dla osób, które nie mają dostępu do bankowości elektronicznej. Potwierdzenie tożsamości osoby wnioskującej o profil zaufany przeprowadza się poprzez wideo-identyfikację wnioskodawcy bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym.
Po upływie 3 miesięcy lub czasu do którego zostanie przedłużony profil w związku z trwającym stanem epidemii należy ponownie złożyć wniosek o Profil Zaufany z dłuższym terminem ważności i potwierdzić go osobiście w urzędzie.
Kilka uwag dotyczących uzyskania tymczasowego profilu zaufanego!
Na stronie pz.gov.pl wypełniamy wniosek o tymczasowy profil zaufany:
- Wniosek otrzyma numer, który należy zachować – będzie potrzebny do rozmowy z urzędnikiem,
- Na adres e-mail wskazany we wniosku zostanie przesłane potwierdzenie wysłania wniosku,
- W ciągu kilku dni urzędnik skontaktuje się w godzinach wskazanych podczas wypełniania wniosku, aby potwierdzić twój Profil – rozmowa wideo z urzędnikiem,
- Urzędnik zadzwoni do wnioskodawcy i potwierdzi numer wniosku. Jeśli numer będzie się zgadzać, zostanie wysłany e-mail z linkiem do rozmowy.
Do potwierdzenia należy przygotować:
- numer wniosku,
- urządzenie z dostępem do internetu i aplikacji (na przykład telefon, tablet, laptop),
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Więcej informacji: https://moj.gov.pl/uslugi/engine/ng/index?xFormsAppName=TymczasowyProfilZaufany
Masz pytania lub wątpliwości w sprawie Profilu Zaufanego?
Zadzwoń lub napisz do Ministerstwa Cyfryzacji
tel. 42 253 54 50
e-mail pz-pomoc@coi.gov.pl