Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych mieszkańców w budynku Urzędu Miejskiego został uruchomiony opłatomat bezgotówkowy. Dzięki niemu, grodziszczanie mogą dokonać wielu opłat, oszczędzając swój czas.
Obsługa opłatomatu jest bardzo prosta i intuicyjna. Urządzenie krok po kroku przeprowadza użytkownika przez całą transakcję. Płatności można dokonać poprzez wybór odpowiednich transakcji na urządzeniu za pomocą ekranu dotykowego. Opłatę można uiścić również poprzez zeskanowanie decyzji podatkowych lub kwitów należności zawierających kod QR. Decyzje z kodem QR będą wydawane również na miejscu przez pracowników Referatu Podatków i Opłat.
Za pomocą urządzenia możemy zapłacić między innymi: za podatek od nieruchomości, dzierżawę, wieczyste użytkowanie, uiścić należność za mandat czy opłatę związaną z gospodarowaniem odpadami. Aby zakończyć płatność wystarczy mieć przy sobie kartę płatniczą (stosowaną w bankomatach). Korzystanie z opłatomatów odbywa się bez dodatkowych opłat i prowizji. Po zakończeniu transakcji opłatomat wydaje potwierdzenie dokonania transakcji.
Uruchomienie opłatomatu w Urzędzie Miejskim w Grodzisku Mazowieckim stanowi konsekwentną kontynuację działań gminy w kierunku wprowadzania innowacji. Opłatomat skróci czas oczekiwania w kolejkach.
Opłatomat znajduje się na parterze ratusza przy ul.T. Kościuszki 12A, obok stacjonarnego punktu kasowego i jest do dyspozycji mieszkańców w godzinach pracy urzędu.