Burmistrz Grodziska Mazowieckiego ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze:
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Grodzisku Mazowieckim pełny etat
- Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe II stopnia,
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej,
- udokumentowany co najmniej 5 letni staż pracy, w tym co najmniej 3 letni staż pracy w pomocy społecznej,
- minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku związanym
z kierowaniem zespołem ludzkim, - przedstawienie w formie pisemnej własnej koncepcji na temat „Szanse i kierunki rozwoju Ośrodka Pomocy Społecznej w Grodzisku Mazowieckim”,
- bardzo dobra znajomość przepisów prawa obowiązujących w zakresie zadań ośrodka pomocy społecznej, w szczególności ustaw: o pomocy społecznej, o świadczeniach rodzinnych, o pomocy osobom uprawnionych do alimentów, o Karcie Dużej Rodziny,
o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, o finansach publicznych,
o samorządzie gminnym, kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz kodeks postępowania administracyjnego,- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne,
- nieposzlakowana opinia,
- obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych.
II. Wymagania dodatkowe:
- umiejętność kierowania podległym personelem oraz znajomość przepisów prawa pracy dotyczących pracowników OPS,
- znajomość przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych, zamówień publicznych oraz udostępniania informacji publicznej,
- znajomość procedur i praktyka w zakresie pozyskiwania środków unijnych
i innych środków pozabudżetowych,- wysoka kultura osobista,
- prawo jazdy kat. B,
- umiejętność współpracy i budowania dobrych relacji ze współpracownikami oraz
z przedstawicielami innych instytucji, zaangażowanie w wykonywaną pracę, - umiejętność dobrej organizacji pracy, w tym czasu pracy w sposób zapewniający terminową realizację zadań,
- odpowiedzialność, rzetelność.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- kierowanie działalnością Ośrodka Pomocy Społecznej w Grodzisku Mazowieckim (dalej: OPS) oraz reprezentowanie go na zewnątrz,
- realizacja zadań własnych gminy i zadań zleconych gminie, należących lub przekazanych do kompetencji OPS,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych na podstawie
upoważnienia wydanego przez Burmistrza Grodziska Mazowieckiego, - opracowywanie planu finansowego OPS, sprawowanie kontroli nad jego
wykonaniem oraz przygotowywanie sprawozdań finansowych, - pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych na wykonanie zadań OPS,
- prowadzenie kontroli zarządczej w OPS,
- nadzór nad kompleksową, sprawną, terminową, zgodną z prawem realizacją zadań
OPS, - przestrzeganie dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy
i głównym księgowym OPS, - przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza
w sprawach z zakresu działalności OPS, w tym projektów programów i strategii, - przygotowywanie sprawozdań z działalności OPS, w tym dla potrzeb Burmistrza
i Rady Miejskiej, - prowadzenie polityki kadrowej oraz wykonywanie czynności pracodawcy wobec pracowników zatrudnionych w OPS,
- organizowanie pracy OPS w sposób zapewniający sprawne wykonywanie zadań,
- pobudzanie aktywności społecznej i inicjowanie działań samopomocowych
w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin i środowisk, - współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami,
fundacjami w celu realizacji zadań społecznych, - zarządzanie powierzonym mieniem, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym
zabezpieczeniem majątku, - wykonywanie innych zadań, w tym na polecenie Burmistrza.
IV. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
Oferta kandydata powinna zawierać następujące dokumenty:
- list motywacyjny podpisany przez kandydata,
- C.V. z uwzględnieniem przebiegu pracy zawodowej (okresy zatrudnienia i zajmowane stanowiska pracy) podpisane przez kandydata,
- kwestionariusz osobowy, wg załączonego wzoru – załącznik nr 1, podpisany przez kandydata,
- kopie dokumentów poświadczających wykształcenie i posiadane kwalifikacje,
- kopie świadectw pracy lub innych dokumentów (np. zaświadczenie o zatrudnieniu,
w przypadku trwania w zatrudnieniu) potwierdzających staż pracy i doświadczenie zawodowe, - podpisane oświadczenie o zapoznaniu się z informacją dot. przetwarzania danych osobowych – załącznik nr 2,
- podpisane oświadczenie kandydata – załącznik nr 3:
- o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub przestępstwa skarbowe umyślne,
- o posiadaniu pełnej zdolności prawnej oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
- planowane zatrudnienie: umowa o pracę zgodnie z art. 16 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530),
- pełny wymiar czasu pracy,
- wysokość wynagrodzenia na oferowanym stanowisku jest określona w Zarządzeniu
nr 38/2023 Burmistrza Grodziska Mazowieckiego z dnia 15 lutego 2023 r. w sprawie określenia maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia kierowników i zastępców kierowników jednostek i zakładów budżetowych gminy Grodzisk Mazowiecki, - usytuowanie stanowiska pracy: budynek piętrowy niedostosowany do osób niepełnosprawnych (schody, brak windy), praca przy komputerze, bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy, praca pod presją czasu, narażenie na stres, stanowisko wymagające kontaktowania się z pracownikami, instytucjami i placówkami, gotowość do wyjazdów służbowych.
- koncepcja na temat „Szanse i kierunki rozwoju Ośrodka Pomocy Społecznej
w Grodzisku Mazowieckim”, opatrzona własnoręcznym podpisem (max 4 strony)
- Warunki pracy:
VI. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Grodzisku Mazowieckim,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
VII. Wymaganedokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie, w terminie
do dnia 2 czerwca 2023 r. godz. 15:00, osobiście w punkcie Informacji Urzędu (Sala Obsługi Mieszkańców) lub pocztą na adres:
Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim
ul. T. Kościuszki 12 A
05-825 Grodzisk Mazowiecki
z dopiskiem: „Nabór na Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Grodzisku Mazowieckim”.
W przypadku złożenia oferty drogą pocztową liczyć się będzie data wpływu oferty
do Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim.
Rozpatrywane będą tylko kompletne oferty, które wpłyną w wyżej podanym terminie.
Oferty składane w formie elektronicznej nie będą rozpatrywane.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Pracodawca dopuszcza możliwość dwuetapowej rekrutacji (egzamin testowy i/lub rozmowa kwalifikacyjna).
O terminie rekrutacji kandydaci, którzy spełnią wymagania określone w pkt I będą informowani telefonicznie lub mailowo.
Informacja o końcowym wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy (www.bip.grodzisk.pl) i Ośrodka Pomocy Społecznej (www.bip-ops.grodzisk.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim przy ul. T. Kościuszki 12 A .
Informacji w sprawie naboru udziela Naczelnik Wydziału Organizacyjnego w Urzędzie Miejskim w Grodzisku Mazowieckim, tel. 22 463-46-07.
VIII. Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest złożyć:
- oryginały (do wglądu) lub potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń, o których mowa w pkt IV,
- zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,
- zaświadczenie lekarskie stwierdzające zdolność do pracy na stanowisku, którego nabór dotyczy.
IX. Klauzula Informacyjna zgodna z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
a) Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Grodziska Mazowieckiego, ul. T. Kościuszki 12a, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, e-mail: urzad@grodzisk.pl, tel. 22 755 55 34.
b) W sprawach dotyczących przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych
oraz korzystania z praw związanych z ochroną danych osobowych możecie Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: abi@grodzisk.pl,
tel. 22 755 55 34 wew. 236.
c) Dane osobowe będziemy przetwarzać w celu wypełnienia obowiązków prawnych
na potrzeby rekrutacji na wolne stanowiska pracy na podstawie:
- Wyrażonej przez Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych.
- W związku z realizacją obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), podstawa szczególna – art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 6, art. 14 – 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
- W przypadku przetwarzania szczególnych kategorii danych (art. 9 ust. 2 lit. h RODO) przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego lub zgodnie z umową z pracownikiem służby zdrowia i z zastrzeżeniem warunków i zabezpieczeń, o których mowa w art. 9 ust. 3 RODO.
d) Odbiorcą Państwa danych osobowych jest Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim oraz Ośrodek Pomocy Społecznej w Grodzisku Mazowieckim.
e) W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
- prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych (nie dotyczy przypadków określonych w art. 17 ust. 3 RODO),
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
f) W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
g) Państwa dane nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
h) Dokumenty aplikacyjne:
kandydata, który zostanie zatrudniony w wyniku naboru, zostaną dołączone
do jego akt osobowych,
kandydatów, których kompetencje w procesie naboru zostały ocenione najwyżej
i których dane zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane zgodnie
z instrukcją kancelaryjną przez okres 5 lat licząc od końca roku, w którym trwała rekrutacja,
kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do dalszego etapu rekrutacji, będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji (ogłoszenia wyników na BIP). Po tym okresie dokumenty nie odebrane będą odsyłane.
i) Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w trybie określonym w przepisach RODO oraz Ustawy o ochronie danych osobowych. Adres organu nadzorczego: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, kancelaria@uodo.gov.pl.
j) Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
k) Podanie danych jest obowiązkiem ustawowym wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 6, art. 14 – 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych i jest niezbędne aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
BURMISTRZ
/-/
Grzegorz Benedykciński
https://bip.grodzisk.pl/m,4588,or211132023-dyrektor-osrodka-pomocy-spolecznej.html