Wystartowały zapisy do II edycji ogólnopolskiego konkursu programistycznego „Gigathon”. Jest on skierowany do wszystkich uczniów szkół podstawowych i średnich.
Celem Gigathonu jest popularyzacja nauki programowania wśród uczniów szkół podstawowych i średnich, a honorowy patronat nad wydarzeniem objął Minister Edukacji.
Konkurs podzielony został na cztery kategorie wiekowe, które różnią się środowiskiem programowania:
- Klasy 1-3: Minecraft Education
- Klasy 4-6: Scratch
- klasy 7-8: języki C++, C# lub Python (do wyboru)
- szkoła średnia: języki C++, C# lub Python (do wyboru)
Aby wziąć udział Gigathonie, należy zgłosić się na stronie: www.gigathon.pl i w terminie 6-26 maja 2024 r. rozwiązać quiz online, na podstawie którego zaprosimy najlepszych uczniów do kolejnego etapu.
Po zapisaniu się, uczniowie otrzymają dostęp do materiałów treningowych, które pomogą przygotować się do konkursu.
Ważne: W tym roku przygotowaliśmy również specjalną konkurencję dla szkół! W ramach akcji Gigathon School Challenge szkoły mają szansę na wspaniałe nagrody. Placówki, z których najwięcej uczniów weźmie udział w Gigathonie (oraz przejdzie do kolejnego etapu) zdobędą m.in. bony o łącznej wartości 9000 zł na sprzęt technologiczny i edukacyjny, stypendia dla uczniów na semestralne kursy z programowania, zestawy książek od wydawnictw Helion i HarperCollins czy dostęp do webinaru o wykorzystaniu narzędzi sztucznej inteligencji w edukacji.
Ranking szkół można na bieżąco śledzić na: www.giganci.edu.pl/szkoly