Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://grodzisk.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2017-10-27. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-03-28.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Filmy nie posiadają audiodeskrypcji, gdyż w większości zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-18. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Wygląd strony:
- możliwa zmiana wielkości czcionki;
- zastosowano narzędzie pozwalające zmienić kontrast, wyłączyć kolory na stronie;
- konsekwentna nawigacja – spójna i logiczna;
- tytuły stron prawidłowo wdrożone w całym serwisie, każda strona posiada swój własny tytuł stworzony w oparciu o jeden ustalony wzorzec;
- nagłówki prawidłowo wdrożone na stronie głównej oraz podstronach;
- linki prawidłowo wdrożone w całym serwisie;
- pułapki klawiaturowe – wykluczone;
- informacje zawarte w serwisie są redagowane w sposób zrozumiały i czytelny.
Grafiki i zdjęcia mają opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są właściwie opisane.
Do umieszczanych materiałów filmowych dodajemy napisy (zarówno na stronie www.grodzisk.pl jak i na facebooku i Youtubie).
Treści zamieszczane na stronie i FB są zrozumiałe dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Długie teksty dzielimy na akapity, stosujemy wyróżnienia. Cytaty i ważne informacje są odpowiednio wyróżnione.
Pracujemy cały czas aby nasza strona spełniała wszystkie wymagania.
Serwis posiada narzędzie mające polepszyć dostępność strony wywoływane skrótem klawiaturowym Ctrl-U pozwalające m.in. czytać stronę, zmienić kontrast/wyłączyć kolory na stronie, podświetlić linki, zmienić wielkość czcionki, odstępy, zatrzymać animacje, powiększyć kursor.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-08-07.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest:
- w zakresie dostępności architektonicznej: Urszula Chrzanowska, Naczelnik Wydziału Inwestycji i Funduszy Zewnętrznych, urszula.chrzanowska@grodzisk.pl;
- w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej: Ewa Potocka, Naczelnik Wydziału Promocji, ewa.potocka@grodzisk.pl;
- w zakresie dostępności cyfrowej: Piotr Tyniec, Naczelnik Wydziału ds. Informatyki, piotr.tyniec@grodzisk.pl.
W przypadku dodatkowych pytań numer telefonu kontaktowego: 22 755 55 34, 755 20 16.
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać:
- Pocztą na adres: Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim, ul. T. Kościuszki 12a, 05-825 Grodzisk Mazowiecki.
- Za pośrednictwem platformy EPUAP: umgrodziskmaz/SkrytkaESP.
- Osobiście na Sali Obsługi Mieszkańca w budynku głównym, ul. T. Kościuszki 12a.
- Na adres e-mail: urzad@grodzisk.pl.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
W Urzędzie Miejskim w Grodzisku Mazowieckim przy ul. T. Kościuszki 12a dostępny jest dla interesantów parter budynku. Budynek jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych (automatycznie otwierane drzwi wejściowe, winda, toaleta dla osób niepełnosprawnych, oznakowanie toalet językiem Braille’a). Przed budynkiem znajduje się elektroniczna tablica informacyjna. Wszystkie dokumenty, ogłoszenia i obwieszczenia można powiększyć, zmienić kontrast tak aby były bardziej czytelne dla osób wadami wzroku.
Przed budynkiem ratusza utworzono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością oraz zakupiono przenośną pętle indukcyjną, która może być wykorzystywana na Sali obsługi mieszkańca oraz w salach konferencyjnych.
Ograniczenia występujące w budynku Urzędu Miejskiego:
- nie posiada informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy; (w trakcie realizacji plan tyflograficzny i schematy które będą udostępniane w informacji oraz infokiosku)
- na Sali Obsługi Mieszkańca brak jest systemu tłumaczenia języka migowego.
Planujemy zakup:
- usługi Tłumacz Migam umożliwiającej połączenia wideo z tłumaczem języka migowego