Elżbieta Milczarek:
Dlaczego dzieci z klas drugich w Szkole Podstawowej nr 6 mają nierówne szanse edukacyjne w stosunku do kolegów z klas trzecich, pierwszych, a nawet zerówki? W tych klasach nauczany jest język angielski w ramach programu (w trzecich od klasy pierwszej), a dla uczniów klas drugich będzie dopiero wprowadzony w przyszłym roku. Dlaczego akurat dzieci z tego rocznika nie mogą już uczyć się angielskiego w ramach programu szkolnego?
Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 6: Szkoła na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie ramowych planów nauczania, konstruuje Szkolny Plan Nauczania dla poszczególnych poziomów edukacyjnych. Cykl Szkolnego Planu Nauczania trwa 3 lata. Klasy I rozpoczęły naukę wg nowego cyklu, który wprowadza język angielski w wymiarze 1 godz. tygodniowo na każdym poziomie kształcenia zintegrowanego. Obecne klasy II i III pracują wg cyklu, który wprowadza język angielski w wymiarze 1 godz. tygodniowo począwszy od klasy III. Zgodnie z tą zasadą klasy III rozpoczęły naukę języka angielskiego od 1 września 2003 r. (a nie jak podano w zapytaniu od klasy I). Natomiast obecne klasy II zostaną objęte nauką języka angielskiego od 1 września 2004 r. Należy zaznaczyć, że w nauczaniu zintegrowanym język angielski jest przedmiotem dodatkowym, który w Szkolnym Planie Nauczania może być planowany w miarę możliwości organizacyjnych szkoły.