Problem jest widoczny i psuje estetykę miasta dlatego podczas służby patrole straży miejskiej w Grodzisku Mazowieckim zwracają uwagę na ład i porządek przestrzeni publicznej.
Właściciele reklam za nim zainstalują urządzenia reklamowe lub umieszczą banery gdzie popadnie powinni wiedzieć że:
• urządzenia reklamowe powinny zostać zgłoszone do Starosty Grodziskiego na podstawie przepisów Prawa budowlanego,
• jeżeli umieszcza się reklamy w pasie drogowym to powinny być umieszczone zgodnie z przepisami ustawy o drogach publicznych, oraz powinni mieć zezwolenie Zarządcy drogi
• powinni zapoznać się z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego bo być może wprowadzony jest zakaz ich umieszczania.
Ponadto każda umowa najmu/dzierżawy terenu pod reklamę winna być zgłoszona do Urzędu Skarbowego w Grodzisku Mazowieckim.
Straż Miejska w Grodzisku Mazowieckim w przypadku legalnych reklam, ale popsutych, zerwanych lub szpecących powiadamia właścicieli by usunęli lub naprawili swoją własność.