Uchwała NR 146/2017 Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim z dnia 28 marca 2015r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Grodzisk Mazowiecki – reguluje częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
Straż Miejska w Grodzisku mazowiecki przypomina poniżej zapisy ważne dla właścicieli nieruchomości;
§17. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do niezwłocznego umieszczania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w pojemnikach i workach w sposób gwarantujący zachowanie czystości i porządku na terenie nieruchomości.
§18. 1.Właściciele nieruchomości, z zastrzeżeniem ust.2 i 3, obowiązani są do pozbywania się niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z terenu nieruchomości z częstotliwością co najmniej:
1) w przypadku budynków wielolokalowych – jeden raz na tydzień
2) w przypadku budynków jednorodzinnych – co dwa tygodnie
2. Właściciele nieruchomości o których mowa w §11 – §13 obowiązani są do pozbywania się niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z terenu nieruchomości co najmniej jeden raz w tygodniu.
3. Dopuszcza się w przypadku zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów niesegregowanych wyposażenie nieruchomości w odpowiednio mniejszą ilość pojemników przy zachowaniu parametrów określonych w niniejszym regulaminie.
§20. 1. Właściciele nieruchomości, obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomościach.
2. Właściciele nieruchomości, obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości co najmniej raz na dwa miesiące z zastrzeżeniem ust. 1.