Na terenie gminy Grodzisk prowadzona jest akcja inwentaryzacji kotłów i systemów grzewczych. Akcję przeprowadza Straż Miejska, inspektor ds. zarządzania energii i wolontariusze.
Celem akcji jest dokładne rozpoznanie jakimi rodzajami kotłów ogrzewają swoje mieszkania nasi mieszkańcy, jaki jest ich stan i jaka jest skala ogrzewania kotłami nie spełniających współczesnych wymagań. Zebrane informacje pozwolą nam zaplanować przyszłe działania gminy ukierunkowane na wymianę istniejących instalacji i urządzeń grzewczych.
Działanie sprowadza się do wypełnienia ankiety i odpowiedzi ankieterowi na liczne pytania m.in.:
rodzaj ogrzewania budynku, typ kotła grzewczego, ilość zużytych mediów: węgla, gazu, energii elektrycznej. Ankieterzy sprawdzają czy budynek ma izolację cieplną, jaki jest stan okien oraz czy właściciel budynku jest zainteresowany wymianą źródła ciepła na ekologiczne i niskoemisyjne.
Jednocześnie mieszkańcy otrzymują szczegółowe informacje na temat istniejącego systemu dofinansowania wymiany kotłów, wynikającego z uchwały Rady Miejskiej NR 424/2016
z dnia 26 października 2016 r.
Działanie zaplanowane jest jako wielomiesięczne. Aktualnie zebraliśmy 345 wypełnionych ankiet.
Uprzejmie prosimy o współpracę z ankieterami, która w konsekwencji pozwoli zaplanować przyszłe działania, skutkujące dalszą poprawą stanu powietrza w naszej Gminie
Główny specjalista ds. zarządzania energią – Marian Czyżewski