W związku z zmianą przepisów prawa, a dokładniej wejściem w życie 1 stycznia 2018 r. nowego Prawa Wodnego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska zmuszony był wystąpić o jeszcze jedną opinię do Państwowego Gospodarstwa Wody Polskie. Aby przyspieszyć procedury firma projektowa BP TRASA w imieniu Marszałka Województwa Mazowieckiego w dniu 23 stycznia 2018 r. przedłożyła dodatkowy komplet dokumentów do RDOŚ, z prośbą o ich przekazanie do Wód Polskich. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska mając już świadomość jak ważna i pilna jest ta inwestycja 25 stycznia 2018 r. przygotował stosowne pismo w celu przekazania dokumentów do Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie. Aby przyspieszyć procedurę poprosili o pomoc w przekazaniu dokumentów Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim. Pracownik Urzędu tego samego dnia dostarczył dokumenty pod wskazany adres.
Po licznych rozmowach ze strony pracowników Urzędu Miejskiego w dniu 4 kwietnia 2018 r. Dyrektor RZGW podpisał stosowną opinię oraz za pośrednictwem platformy e-PUAP przekazał do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.