Funkcjonariusze straży miejskiej w Grodzisku Mazowieckim kontynuują przedświąteczne porządki w przestrzeni publicznej Naszego miasta i gminy, przy czym sprawdzają, czy reklamy umieszczone zostały w sposób legalny, czy zepsute i szpecące reklamy zostają poprawione lub je usunięto.
Problem jest widoczny i psuje estetykę miasta, dlatego podczas służby patrole straży miejskiej w Grodzisku Mazowieckim zwracają szczególną uwagę na ład i porządek przestrzeni publicznej.
Właściciele lub użytkownicy posesji którzy zamierzają zainstalować urządzenia reklamowe lub umieścić banery powinni wiedzieć, że:
- urządzenia reklamowe powinny zostać zgłoszone do Starosty Grodziskiego na podstawie przepisów Prawa budowlanego
• jeżeli umieszcza się reklamy w pasie drogowym to powinny być umieszczone zgodnie z przepisami ustawy o drogach publicznych, oraz powinni posiadać zezwolenie Zarządcy drogi
• powinni zapoznać się z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego bo najprawdopodobniej wprowadza on zakaz umieszczania takich reklam.
Ponadto każda umowa najmu/dzierżawy terenu pod reklamę winna być zgłoszona do Urzędu Skarbowego w Grodzisku Mazowieckim.
Straż Miejska w Grodzisku Mazowieckim w przypadku legalnie umieszczonych reklam, ale uszkodzonych, zerwanych lub szpecących powiadamia właścicieli by usunęli lub naprawili swoją własność. Wszystkim nam powinno zależeć na estetyce Naszego miasta i gminy. Zapomniane reklamy wyblakłe od promieni słonecznych, podniszczone z nieczytelnym przekazem lub umieszczone bez ładu w nadmiarze zamiast służenia przekazywaniem treści reklamowej są tak naprawdę antyreklamą firmy lub świadczonych usług.