Na terenie gminy Grodzisk Mazowiecki kontynuowana jest akcja inwentaryzacji systemów grzewczych zapoczątkowana w 2018 roku. Akcję przeprowadza Straż Miejska oraz menedżer ds. zarządzania energią i wolontariusze. Celem akcji jest dokładne rozpoznanie jakimi rodzajami paliw i kotłów ogrzewają swoje mieszkania nasi mieszkańcy, jaki jest ich stan i jaka jest skala ogrzewania kotłami nie spełniającymi współczesnych wymagań. Zebrane informacje pozwalają nam zaplanować przyszłe działania gminy ukierunkowane na wymianę istniejących instalacji i urządzeń grzewczych.
Działanie to sprowadza się do wypełnienia ankiety i odpowiedzi ankieterowi na liczne pytania m.in.:
– rodzaj ogrzewania budynku, typ kotła grzewczego, ilość zużytych mediów: węgla, gazu, energii elektrycznej. Ankieterzy sprawdzają, czy budynek ma izolację cieplną, jaki jest stan okien oraz czy właściciel budynku jest zainteresowany wymianą źródła ciepła na ekologiczne i niskoemisyjne.
Jednocześnie mieszkańcy otrzymują szczegółowe informacje na temat istniejącego systemu dofinansowania wymiany kotłów, wynikającego z uchwały Rady Miejskiej NR 424/2016 z dnia 26 października 2016r.
Od początku 2019 r. grodziscy strażnicy przeprowadzili ponad 50 ankiet.