2018 r. należał niewątpliwie do najlepszych w historii Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Jak poinformowały władze spółki, po raz pierwszy od 2011 r., tj. od momentu, gdy WKD stała się podmiotem prowadzącym samodzielną działalność gospodarczą, przewieziono w ciągu roku kalendarzowego ponad 8 mln pasażerów. Jest to wzrost o blisko 11% w stosunku do roku 2017 r. Na ten doskonały wynik miało wpływ kilka czynników. Po pierwsze było to związane z remontem infrastruktury kolejowej PKP, który sprawił, że część pasażerów postanowiła przesiąść się do pociągów WKD. Podróżujący docenili mocne strony Warszawskiej Kolei Dojazdowej, takie jak wysoka częstotliwość kursowania, punktualność i niezawodność, i po zakończeniu remontu torów PKP nie zrezygnowali w usług WKD. Wielu z pasażerów wybrało na stałe ten środek transportu.
Na uzyskany rezultat wpływ miały także nowe propozycje taryfowe i bilety kierowane do poszczególnych grup podróżnych. W 2018 r. wprowadzono bezpłatny przewóz roweru w weekend i święta, zniesiono ograniczenia czasowe dla preferencyjnych przejazdów dla seniorów oraz wdrożono nowe zasady podróżowania w ramach biletów miejskich na obszarze miast: Podkowa Leśna i Pruszków. To wszystko sprawiło, że WKD udało się pozyskać liczne grono nowych, stałych podróżnych i zakończyć 2018 r. sukcesem.