Burmistrz Grodziska Mazowieckiego ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Grodzisku Mazowieckim:
Inspektor w Referacie Księgowości i Budżetu Wydziału Finansowego
pełny etat
1. Wymagania niezbędne:
• wykształcenie wyższe (najlepiej o profilu: rachunkowość, finanse lub ekonomia),
• co najmniej 3 letni udokumentowany staż pracy w księgowości budżetowej,
• ukończone szkolenia/kursy w zakresie księgowości w jednostkach budżetowych,
• znajomość przepisów związanych z funkcjonowaniem administracji samorządowej, z zakresu:
– ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości,
– ustawy o dochodach JST,
– rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków,
przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
– rozporządzenia w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa,
– budżetów jednostek samorządu terytorialnego (…),
– rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
– ustawy o drogach publicznych – w zakresie opłaty za zajęcie pasa drogowego,
– ustawy o opłacie skarbowej,
– ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
• pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
• brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne,
• nieposzlakowana opinia,
• obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych.
2. Wymagania dodatkowe:
• znajomość obsługi komputera, w tym programów finansowo-księgowych (ewidencja w księgach podstawowych jednostki budżetowej oraz w księgach pomocniczych m.in. w zakresie opłaty za zajęcie pasa drogowego),
• umiejętność obsługi urządzeń biurowych oraz wykorzystywania programów tworzenia/edycji tekstu i biegłej pracy w arkuszach kalkulacyjnych,
• umiejętności współpracy, budowania dobrych relacji ze współpracownikami oraz w kontaktach z kontrahentami, dobrej organizacji pracy, zaangażowanie do pracy, dyspozycyjność,
• umiejętność interpretacji i stosowania przepisów,
• zdolności analityczne,
• rzetelność i samodzielność.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
• ewidencja dochodów związanych z zajęciem pasa drogowego na podstawie wyciągów bankowych oraz raportów kasowych,
• przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji powierzonych zadań,
• sporządzanie i wysyłanie wezwań do zapłaty oraz sporządzanie tytułów wykonawczych i wysyłanie ich do odpowiednich Urzędów Skarbowych w zakresie zaległości w opłatach za zajęcie pasa drogowego,
• prowadzenie spraw związanych ze zwrotami i nadpłatami opłaty skarbowej,
• prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych,
• przygotowywanie wyciągów bankowych i raportów kasowych do księgowania (segregowanie wpłat na poszczególne podatki i opłaty, uzupełnianie dziennego zestawienia wpłat),
• dekretacja i wprowadzanie do systemu finansowo-księgowego dokumentów finansowo-księgowych na etapie powstania kosztu (podczas nieobecności lub jako wsparcie pracownika zajmującego się tym tematem),
• sporządzanie dokumentów OT – Przyjęcie środka trwałego zakupów inwestycyjnych,
• kompletowanie i archiwizacja dokumentów księgowych,
• prowadzenie pisemnej korespondencji z kontrahentami,
• kopertowanie korespondencji (wezwań do zapłaty, upomnień),
• inne polecenia służbowe zlecone przez przełożonych.
• wykonywanie innych zadań i poleceń powierzonych przez bezpośredniego przełożonego lub Skarbnika Gminy.
4. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
• list motywacyjny,
• C.V. z uwzględnieniem przebiegu pracy zawodowej (okresy zatrudnienia i zajmowane stanowiska pracy),
• kwestionariusz osobowy, wg załączonego wzoru – załącznik nr 1,
• kopie dokumentów poświadczających wykształcenie i posiadane kwalifikacje,
• kopie świadectw pracy lub innych dokumentów (np. zaświadczenia) potwierdzających staż pracy i doświadczenie zawodowe,
• podpisane oświadczenie o zapoznaniu się z informacją dot. przetwarzania danych osobowych – załącznik nr 2,
• podpisane oświadczenie kandydata – załącznik nr 3:
➢ o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub przestępstwa skarbowe
umyślne,
➢ o posiadaniu pełnej zdolności prawnej oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
• kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
5. Warunki pracy:
• planowane zatrudnienie: umowa o pracę zgodnie z art. 16 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530),
• pełny wymiar czasu pracy,
• wysokość wynagrodzenia na oferowanym stanowisku jest określona w Regulaminie Wynagradzania Pracowników Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim (Zarządzenie nr 4/2022 z dnia 15 lutego 2022 r. Burmistrza Grodziska Mazowieckiego za zmianami),
• usytuowanie stanowiska pracy: budynek piętrowy, z windą, dostosowany dla osób niepełnosprawnych,
• praca przy komputerze, bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy,
• praca wymagająca samodzielności oraz kontaktu z kontrahentami Urzędu,
z pracownikami innych komórek organizacyjnych Urzędu, jednostek organizacyjnych gminy oraz innych instytucji.
6. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Grodzisku Mazowieckim, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
7. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie osobiście w punkcie Informacji Urzędu (Sala Obsługi Mieszkańców) lub pocztą na adres :
Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim
ul. T. Kościuszki 12 A
05-825 Grodzisk Mazowiecki,
z dopiskiem: „Nabór OR.2110.17.2023 – Inspektor w Referacie Księgowości i Budżetu FN”, w terminie do dnia 19 czerwca 2023 r. godz. 18:00.
W przypadku złożenia oferty drogą pocztową liczyć się będzie data wpływu oferty do Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim.
Rozpatrywane będą tylko kompletne oferty, które wpłyną do wyżej podanego terminu.
Oferty składane w formie elektronicznej nie będą rozpatrywane.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
O terminie rekrutacji kandydaci będą informowani telefonicznie i mailowo.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.grodzisk.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego przy ul. T. Kościuszki 12 A w Grodzisku Mazowieckim.
Informacji w sprawie naboru udziela Naczelnik Wydziału Organizacyjnego,
tel. 22 463 46 08.
8. Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest złożyć:
• oryginały (do wglądu) lub potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń, o których mowa w pkt.4,
• zaświadczenie lekarskie stwierdzające zdolność do pracy na stanowisku, którego nabór dotyczy.
9. Klauzula Informacyjna zgodna z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
a) Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Grodziska Mazowieckiego, ul. T. Kościuszki 12a, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, e-mail: urzad@grodzisk.pl, tel. 22 755 55 34.
b) W sprawach dotyczących przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ochroną danych osobowych możecie Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych,
e-mail: abi@grodzisk.pl,
tel. 22 755 55 34 wew. 236.4
c) Dane osobowe będziemy przetwarzać w celu wypełnienia obowiązków prawnych na potrzeby rekrutacji na wolne stanowiska pracy do Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim na podstawie:
• Wyrażonej przez Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych.
• W związku z realizacją obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), podstawa szczególna – art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 6, art. 14 – 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
• W przypadku przetwarzania szczególnych kategorii danych (art. 9 ust. 2 lit. h RODO) przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego lub zgodnie z umową z pracownikiem służby zdrowia i z zastrzeżeniem warunków i zabezpieczeń, o których
mowa w art. 9 ust. 3 RODO.
d) Odbiorcą Państwa danych osobowych jest Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim oraz NEFENI Sp. z o.o. ul. Klinkierowa 7 60-104 Poznań, w związku z korzystaniem przez Urząd z systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją PROTON.
e) W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia:
• prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych
• prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne
• prawo do żądania usunięcia danych osobowych (nie dotyczy przypadków
określonych w art. 17 ust. 3 RODO)
• prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych
• prawo do przenoszenia danych
• prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
f) W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
g) Państwa dane nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
h) Dokumenty aplikacyjne:
– kandydata który zostanie zatrudniony w wyniku naboru, zostaną dołączone do jego akt osobowych,
– kandydatów, których kompetencje w procesie naboru zostały ocenione najwyżej i których dane zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 5 lat licząc od końca roku, w którym trwała rekrutacja, kandydatów którzy, nie zakwalifikowali się do dalszego etapu rekrutacji, będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji
(ogłoszenia wyników na BIP). Po tym okresie dokumenty nie odebrane będą
odsyłane.
i) Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w trybie określonym w przepisach RODO oraz Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781). Adres organu nadzorczego: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01,
kancelaria@uodo.gov.pl.
j) Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
k) Podanie danych jest obowiązkiem ustawowym wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 6, art. 14 – 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych i jest niezbędne aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa
innych danych jest dobrowolne.
Z up. BURMISTRZA
/-/
Aneta Caban
Sekretarz Gminy