29.11.2023 r. w Willi Niespodzianka w Grodzisku Mazowieckim o godzinie 11:00, odbyło się podpisanie umowy na remont drogi gminnej ul. Niedźwiedzia w m. Adamowizna -Odrano Wola gm. Grodzisk Mazowiecki w zakresie remontu ciągu pieszo-rowerowego w zakresie wymiany nawierzchni jezdni, chodników oraz zjazdów.
Przedmiot zamówienia:
- Przedmiotem niniejszego zamówienia jest „Remont drogi gminnej ul. Niedźwiedzia w m. Adamowizna -Odrano Wola gm. Grodzisk Mazowiecki w zakresie remontu ciągu pieszo-rowerowego”.
- Inwestycja polegająca na remoncie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Niedźwiedziej będzie współfinansowana ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w zakresie zadania A: Remont odcinka od ul. Radziejowickiej do przepustu na rzece Mrowna – od km 0+000 do km 0+711.
Zamówienie obejmuje:
– od km 0+000 do km 0+711 (zadanie A)
– od km 0+711 do km 0+963,5 (zadanie B)
Ogólny zakres robót:
- Rozbiórka istniejącej nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego i zjazdów
- Roboty ziemne –rozbiórka istniejącej podbudowy
- Wykonanie nowej podbudowy o właściwych parametrach technicznych
- Wykonanie nowej nawierzchni ścieralnej na ciągu pieszo-rowerowym
- Wykonanie nowej nawierzchni zjazdów w celu dostosowania do istniejących terenów przyległych
Stan istniejący
Ul. Niedźwiedzia jest droga publiczną nr drogi to 150229W, klasy L-lokalnej pod zarządem Burmistrza Gminy Grodzisk Mazowiecki, zlokalizowana jest miedzy ulicami ul. Radziejowicką droga wojewódzka DW579 w m. Adamowizna a ul. Osowiecka droga powiatowa w m. Odrano Wola.
W pasie ulicy znajduje się ciąg pieszo-rowerowy o szer. 2,5-2,7m o nawierzchni z kostki brukowej betonowej wraz z istniejącymi rowami przydrożnymi i zjazdami z kostki brukowej betonowej. Odcinek drogi gminnej będący w zakresie niniejszego opracowania przebiega przez teren zabudowy jednorodzinnej oraz tereny rolne. Droga na całej długości posiada nawierzchnię bitumiczną z obustronnymi poboczami gruntowymi, jezdnia szerokości 6,00 m w krawężniku zaniżonym.
Ciąg pieszo rowerowy na całym swym odcinku jest w złym stanie technicznym.
Nawierzchnia ciągu jest nierówna, występują liczne zapadliska spowodowane osiadaniem podłoża i podbudowy, obrzeza betonowe są uszkodzone, nie trzymają pionu, nawierzchnia jest skorodowana z licznymi ubytkami (wykruszeniami betonowej kostki brukowej).
Ciąg pieszo rowerowy przecinają zjazdy, których stan techniczny jest niezadowalający liczne nierówności nawierzchni związane z osiadaniem podłoża i podbudowy.
Odwodnienie w postaci obustronnych rowów przydrożnych. Remont ciągu pieszo-rowerowego znacznie poprawi bezpieczeństwo mieszkańców i rowerzystów korzystających z ciągu pieszo-rowerowego.
Zestawienie powierzchni i parametrów użytkowych
- Długość ciągu pieszo-rowerowego – ok. 963,5 mb, w tym :
- Ciąg pieszo-rowerowy – ok. 2845,5 m2, w tym:
- odcinek od ul. Radziejowickiej do przepustu na rzece Mrowna – od km 0+000 do km 0+711 (zadanie A) – ok. 2138,5 m2
- odcinek od przepustu na rzece Mrowna do ul. Osowieckiej – od km 0+711 do km 0+963,5 (zadanie B) – ok. 707,00 m2
- Zjazdy – ok. 298,00 m2, w tym:
- odcinek od ul. Radziejowickiej do przepustu na rzece Mrowna – od km 0+000 do km 0+711 (zadanie A) – ok. 244,00 m2
- odcinek od przepustu na rzece Mrowna do ul. Osowieckiej – od km 0+711 do km 0+963,5 (zadanie B) – ok. 54 m2
Stan projektowany:
Remont istniejącej nawierzchni drogowej w ramach planowanej inwestycji obejmie:
- Remont istniejących nawierzchni i obramowania ciągu pieszo-rowerowego o szer. 2,5-2,7m,
- Remont istniejących nawierzchni i obramowania zjazdów o szer. 3,5-5,0m,
Konstrukcja nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego :
• nawierzchnia z betonu asfaltowego AC8S – 5 cm
• podbudowa z mieszanki niezwiązanej spoiwem hydraulicznym 0/31,5 mm C90/3 – 10 cm
• podbudowa z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4 ≤ 6 MPa – 10 cm
Przekrój poprzeczny jednostronny 2%.
Konstrukcja nawierzchni zjazdów indywidualnych przez ciąg pieszo-rowerowy:
• nawierzchnia z betonu asfaltowego AC8S – 5 cm
• podbudowa z mieszanki niezwiązanej spoiwem hydraulicznym 0/31,5 mm C90/3 – 10 cm
• podbudowa z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C3/4 ≤ 6 MPa – 15 cm
Przekrój poprzeczny jednostronny 1-5%.
Obramowanie zjazdów– opornik betonowy 12x25x100 na podsypce cementowo-piaskowej.
Obramowanie ciągu pieszo-rowerowego – obrzeże betonowe 8x30x100 na podsypce cementowo-piaskowej.
Istniejąca nawierzchnia ciągu pieszo-rowerowego i zjazdów po stronie remontowanego ciągu pieszo- rowerowego zostanie rozebrana, zostanie wykonana nowa warstwa podbudowy, następnie ułożona warstwa ścieralna z mieszkanki mineralno-asfaltowej na ciągu i zjazdach publicznych oraz zjazdach indywidualnych z kostki brukowej.
Termin zakończenia realizacji zamówienia ustala się na 9 miesięcy od daty podpisania niniejszej umowy.
Wykonawca:
Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe Budowa i Naprawa Dróg EFEKT Sp. z o.o. ul. Szomańskiego 8, 02-495 Warszawa
Wartość brutto /z podatkiem VAT/: 1 081 170,00 zł