W związku z powyższym ponownie prosimy przedsiębiorców o sprawdzenie swoich zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Jeśli ostatni wpis (lub zmiana) wydany był przed 2008 r., przedsiębiorca powinien dokonać aktualizacji danych m.in. określenia przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacja Działalności (PKD 2007), uzupełnienia wpisu o numer NIP i numer PESEL.
W przypadku trwałego zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, wpis powinien być wykreślony z ewidencji działalności gospodarczej.
Przedsiębiorcy posiadający więcej niż jeden wpis do ewidencji powinni wykreślić zbędne wpisy.
Uaktualnienie wpisu lub wykreślenie może być dokonane na podstawie wniosku CEIDG-1 złożonego przez przedsiębiorcę w tutejszym urzędzie: osobiście lub listem poleconym (wówczas podpis przedsiębiorcy musi być potwierdzony notarialnie).
Zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447, ze zmianami) w obrocie gospodarczym, to przedsiębiorca będzie ponosił konsekwencje braku aktualizacji wpisu.
Szczegółowych informacji udziela Ewidencja Działalności Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim, ul. T.Kościuszki 32a, 05-825 Grodzisk Mazowiecki – poniedziałek 08.00-18.00, wtorek-piątek 08.00-16.00, tel. 22 463 46 59,
e-mail emilia.jedrzejczyk@grodzisk.pl.
Druki do pobrania: https://www.grodzisk.pl/… lub www.ceidg.gov.pl