Mikołaj:
Mając na uwadze dyskusję dotyczącą planowanego remontu torów na trasie Grodzisk – Warszawa, oraz częste powoływanie się przez Państwa na sondaże, w których mieszkańcy się za czymś opowiadają, informuję, że większość pasażerów nic o takim sondażu nie wie. Większość jest przeciw całkowitemu zamknięci linii.
Czy w związku z planowanym zatrzymywaniem się pociągów różnych przewoźników na stacji w Grodzku planowane jest wspólne honorowanie biletów w okresie remontu?
Czy miasto planuje uruchomienie oddzielnej zakładki na stronie www (np. tak jak w sprawie obwodnicy) związanej z remontem? Mając na uwadze ilość mieszkańców dojeżdżających do pracy KM taka opcja jest wskazana.
Brak konkretnej informacji w przedmiotowej sprawie jest dużym problemy.
Jeżeli linia zostanie zamknięta na okres 24-15 m-cy będzie to katastrofa dla osób dojeżdżających do pracy. Inna komunikacja nie da rady. To będzie gehenna dla podróżnych.
Szanowny Panie
W związku z Pana pytaniem i opiniami dotyczącymi dostępu do informacji i proponowanymi przez inwestora wariantami rozwiązań komunikacji zastępczej na czas modernizacji linii kolejowej nr 447 (Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki) wyjaśniam:
- Jeszcze nie ma ostatecznie przesądzonego sposobu prowadzenia prac budowlanych tzn. czy będą one etapowane przy częściowym zachowaniu ruchu po jednym torze na odcinku od Warszawy do Pruszkowa i autobusowej komunikacji zastępczej od Pruszkowa do Grodziska, czy też wykonywane jednocześnie na całej linii przy całkowitym zamknięciu ruchu pociągów.
- W sprawie tej poprosiliśmy o opinię mieszkańców wyrażoną w postaci sondy na stronie internetowej Gminy. Otrzymaliśmy 1047 głosów z czego ponad 75% jest za całkowitym zamknięciem ruchu. Zdaję sobie sprawę że sonda przeprowadzona przez internet nie jest w pełni reprezentatywna, jednakże odzwierciedla pewną tendencję. Na pewno nie będą podejmowane decyzje wyłącznie na podstawie tej sondy. Równie ważne a może istotniejsze będą warunki techniczne i minimalizacja uciążliwości dotykających użytkowników transportu kolejowego. Nie wiem na czym opiera Pan swoje przekonanie o powszechności odmiennej opinii, jeśli ma Pan jakąś dokumentację w tej sprawie proszę o jej udostępnienie na pewno będzie przydatna.
- Zdajemy sobie sprawę z tego, że zastępcza komunikacja autobusowa nie jest w stanie zrekompensować pod względem wydajności przewozowej transportu kolejowego, dlatego też Burmistrz Grodziska domaga się zachowania części połączeń naszego miasta z Warszawą po linii dalekobieżnej. Z dotychczasowych rozmów wynika że wariant ten może być przyjęty przez PKP. Jednakże częściowo utrzymywana komunikacja kolejowa po linii dalekobieżnej nie zabezpieczy pełnych potrzeb przewozowych, zwłaszcza w godzinach porannego szczytu, dlatego też prawdopodobnie będzie musiała być wspierana zastępczą komunikacją autobusową oraz zintensyfikowaną komunikacją WKD.
- Sprawa wzajemnego respektowania biletów przez różnych przewoźników jest autonomiczną decyzją władz spółek przewozowych. Dotychczasowa praktyka wskazuje że najczęściej są wzajemnie respektowane bilety trasowane na te same odcinki linii, zapewne tak będzie i tym razem.
Rozpoczęcie prac na linii nr 447 przewidywane jest wiosną 2017r., w miarę pojawiania się nowych informacji będą one przekazywane mieszkańcom, a ustalenia dotyczące komunikacji zastępczej we wszystkich szczegółach zwłaszcza tras i rozkładów jazdy będą publikowane na stronie internetowej miasta.
z poważaniem
Grzegorz Benedykciński
Burmistrz Grodziska Mazowieckiego