Adam:
Szanowny Panie Burmistrzu,
Jako osoba interesująca się tematyką kolejową z uwagą i zadowoleniem obserwuję postęp prac przy modernizacji linii kolejowej nr 1 łączącej Łódź z Warszawą. Na różnych portalach informacyjnych, forach dyskusyjnych można "skubnąć" trochę informacji dotyczących przeprowadzanych prac. Nie wiem na ile są one sprawdzone, dlatego chciałbym zdobyć wiedzę "u źródła". Pytania tyczą się stacji w Grodzisku:
1. Czy remont dworca rozpocznie się tego lata?
2. Czy wiata na peronie nr 1 zostanie wyburzona? Jeśli tak, to czy jest przewidziane jakieś inne zadaszenie chroniące przed opadami deszczu/śniegu?
3. Czy w ramach obecnych prac przewidziany jest remont drugiej połówki peronu nr 2 oraz peronu nr 1. (chodzą słuchy, że nastąpi to dopiero przy modernizacji torów podmiejskich z Włoch do Grodziska).
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Adam
Szanowny Panie
W związku z Pana pytaniami dotyczącymi kolejowych prac modernizacyjnych w obszarze stacji Grodzisk Mazowiecki informuję:
- W dziedzinie prac kolejowych w obszarze stacji Grodzisk Mazowiecki dysponujemy wprawdzie bardziej wiarygodnymi i aktualnymi informacjami niż wiele publikatorów portalowych, jednakże pragnę podkreślić że jedynym „źródłem” w pełni miarodajnym jest inwestor, czyli PKP Polskie Koleje Państwowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji.
- Remont dworca kolejowego w Grodzisku jest odrębną inwestycją w stosunku do modernizacji linii kolejowej nr 1, realizowaną przez Departament Inwestycji PKP S.A. Obecnie trwa procedura przetargowa w celu wyłonienia wykonawcy robót. W przypadku pomyślnego jej zakończenia możliwe jest rozpoczęcie prac remontowych jeszcze w sierpniu br.
- Rozbiórka wiaty na peronie nr 1 została włączona w zakres projektu modernizacji linii nr 1 decyzją Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (w celu odsłonięcia pełnej elewacji budynku dworca) w końcowym etapie prac projektowych. W związku z istotnym zmniejszeniem powierzchni zadaszonych chroniących podróżnych przed opadami, burmistrz wystąpił do inwestora o wybudowanie wiaty zamiennej w początkowym fragmencie peronu, identycznej do zaprojektowanej na peronie nr 2. Niestety zaawansowany cykl inwestycyjny i zamknięty preliminarz kosztów przedsięwzięcia nie pozwolił na włączenie finansowania budowy wiaty w ramy prowadzonej modernizacji. Dodatkowa wiata zostanie wybudowana podczas modernizacji linii nr 447 (podmiejskiej) jako odrębne zadanie. To tego czasu podróżnym będą musiały wystarczyć zadaszenia windy dla niepełnosprawnych i wejścia do nowego tunelu dla pieszych oraz pomieszczenia dworca.
- Przebudowa obu peronów wchodzi w zakres obecnie prowadzonych prac. Etapowanie robót związanych z budową nowego przejścia dla pieszych i przebudową peronów spowodowane jest warunkiem utrzymania ruchu pociągów podczas całego cyklu modernizacji. W związku z czym prace te będą kontynuowane po demontażu obecnych torów nr 3 i nr 4 między peronami i przeniesieniu ruchu pociągów na już przebudowane.
Z poważaniem,
Grzegorz Benedykciński, Burmistrz Grodziska Mazowieckiego