Marek:
Witam,
Czy miasto Grodzisk prowadzi rozmowy (lub wysłało zapytanie) do PKP PLK o możliwość dobudowania kolejnego peronu przy stacji Grodzisk Mazowiecki, tak aby pociągi dalekobieżne zatrzymywały się w Naszym mieście? Obecnie trwają prace przy remoncie torowiska Łódź – Warszawa, a ściślej pisząc w naszym regionie i to jest chyba najlepszy momemt (a zarazem ostatni dzwonek), aby taki peron zbudować. Miejsce na peron jest, a sama stacja jest stacją węzłową (przechodzą trzy linie kolejowe).
W 2009r. na etapie przygotowywania kolejnego etapu prac związanych z modernizacją linii kolejowej nr1 Miasto Grodzisk Mazowiecki zgłosiło do zakresu projektowanej inwestycji wprowadzenie min. możliwości obsługi pasażerskiej stacji Grodzisk Mazowiecki przez pociągi dalekobieżne przewoźników TLK, IC i Przewozów Regionalnych. Inwestor, PKP PLK S.A. umieścił te zadania w zakresie studium wykonalności a następnie projektu wykonawczego. W ramach rozpoczętych właśnie prac budowlanych nad realizacją projektu POIiŚ 7.1-24.1 „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, LOT A – odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice)” zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, zostanie wykonana przebudowa infrastruktury stacyjnej w tym: peronów, rozjazdów i sterowania ruchem tak aby w Grodzisku Mazowieckim mogły zatrzymywać się pociągi dalekobieżne. Do realizacji tej funkcji nie jest konieczna budowa dodatkowego peronu. Wykonane prace zapewnią możliwości techniczne obsługi Grodziska Mazowieckiego przez pociągi dalekobieżne, natomiast podjęcie decyzji o uruchomieniu połączeń z zatrzymywaniem się pociągów w Grodzisku Mazowieckim należała będzie do spółek przewozowych. Dodatkowe przystanki wydłużają czas podróży i generują dodatkowe koszty min. o opłaty peronowe, co musi zostać uwzględnione w taryfach przewozowych. Jednakże te sprawy będą rozstrzygane po zakończeniu prac budowlanych.
Z poważaniem,
Zdzisław Brzeziński,
Doradca Burmistrza