Natalia:
Witam,
Czy to prawda, iż wiadukt ma być całkowicie zamknięty dla ruchu od 5 listopada br. Co w takim wypadku z komunikacją miejską? Jak będzie przebiegać trasa linni autobusowych? Jeśli tak ma się naprawdę stać dlaczego nie ma na ten temat żadnych ogólnodostępnych informacji?
Witam Pani Natalio,
Wiadukt w śladzie drogi wojewódzkiej nr 579 zostanie zamknięty od stycznia 2013 roku. Wówczas ruszy rozbiórka przeprawy i rozpocznie się budowa nowoczesnego, podwieszanego wiaduktu.
Już wiadomo, jak będzie przebiegać przebudowa nowej przeprawy, w śladzie drogi wojewódzkiej nr 579, nad torami kolejowymi. Jak wynika z harmonogramu wykonawcy przeprawy (EUROVIA), wiadukt ma zostać wyłączony z ruchu kołowego oraz użytkowania od nowego roku, by mogły rozpocząć się prace rozbiórkowe.
Do dyspozycji będzie tylko jeden przejazd w mieście śladzie ulicy Bałtyckiej. Chcemy się do tego wszyscy przygotować, dlatego opracowujemy ulotki, z których mieszkańcy będą mogli się dowiedzieć, gdzie są poprowadzone objazdy, jak będzie wyglądał harmonogram prac i jakie utrudnienia nas wszystkich czekają.
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich, właściciel drogi nr 579, zapowiada, że sama budowa ma przebiegać sprawnie. Eurovia Polska z Wrocławia, która zaprojektowała most, chce go zbudować w ciągu roku. Zgodnie z harmonogramem przeprawa powinna być gotowa pod koniec 2013 roku.
Przypomnijmy, stary wiadukt został zamknięty dla ciężarówek powyżej 10 ton w czerwcu 2011 roku, kiedy eksperci odkryli, że most, może być niebezpieczny. Wówczas wydano zakaz wjazdu na most dla ciężarówek, a także wprowadzono ograniczenie prędkości na wiadukcie do 30 km/h. Tym samym ruch ciężarówek został skierowany na ulicą Graniczną i Zachodnią.
Z poważaniem,
Adam Nagat, Wydział Zamówień Publicznych