Robert:
Witam!!
Jestem mieszkańcem Milanówka i na wstępie przyznam szczerze, że pozazdrościć gospodarza gminie sąsiędniej. Jakkolwiek mam parę pytań akurat do Pana, bo to w gminie zarządzanej przez Pana jest najważniejszy element komunikacyjny tej części aglomeracji warszawskiej. Otóż:
– czy węzeł Trąbka to dobre rozwiązanie dla przewidywanej ilości pojazdów w dni powszednie w godzinach 6-8 i 15-18? Niestety ale 2 pasy obwodnicy z rondem jako węzeł to będzie masakra. Wyobrazi Pan sobie skręt na autostradę pojazdów z kierunku Błonia i blokowanie przejazdu na wprost z Grodziska w kierunku Błonia. Jako przykład podam skrzyżowanie. Podobne rozwiązanie jest na ulicy Płaskowickiej/Roentgena z wlotem do Puławskiej. Dziwię się rajcom gmin, które będzie obsługiwał węzeł, że nie interweniowali w ten sprawie.
– Czy planowana budowa centrum rozrywki została uwzględniona przy planowaniu rozwiązań komunikacyjnych węzła typu "Trąbka"?
Szanowny Panie Robercie!
Węzeł Grodzisk na autostradzie A2 został zaprojektowany przez fachowców – drogowców. Zdaniem GDDKiA właściciela autostrady, projektanci przy opracowaniu węzła Grodzisk wybrali optymalne rozwiązanie, uwzględniając wszystkie problemy z którymi może spotkać się kierowca w eksploatacji drogi. Autostrada jest inwestycją centralną, budowaną w oparciu o specjalne przepisy a z samorządami lokalnymi konsultowano się sporadycznie.
W związku z tym, że porusza Pan fachowe oceny rozwiązania technicznego węzła Grodzisk Maz. proponuję aby Pan podjął na ten temat dyskusję z GDDKiA.
Pozdrawiam
Pełnomocnik d/s
Kluczowych Inwestycji Drogowych
Tomasz Hopko