Hanna:
Panie Burmistrzu, śledzę od jakiegoś czasu odpowiedzi na pytania i uwagi mieszkańców dot. nadmiernego ruchu TIRów w GM. Niestety odnoszę wrażenie, że część odpowiedzi jest mało konkretna i dyplomatyczna. Z przerażeniem obserwuję jak z roku na rok zmniejsza się bezpieczeństwo na drogach Grodziska. Nie raz byłam świadkiem, jak TIRy wymuszały na pieszych pierwszeństwo (w myśl zasady, że silniejszy ma rację), a wiadomo że wzdłuż gł. ulicy jest mnóstwo przejść dla pieszych. Tylko czekać aż wydarzy się jakaś tragedia. Czy dopiero wtedy uzna Pan, że ruch jest nadmierny i zostanie wprowadzony zakaz wjazdu TIRów do miasta? Ewidentnie przyczyną nadmiernego ruchu jest pasujące kierowcom połączenie Trasy Katowickiej z Poznańską. Tylko dlaczego my mieszkańcy mamy ponosić najwyższy koszt?? Bardzo proszę o podanie KONKRETÓW, w jakich okolicznościach jest Pan w stanie wprowadzić zakaz ruchu TIRów przez Grodzisk. Widać, że określenie nadmierny ruch jest mało wystarczające nie tylko dla mnie.
Szanowna Pani Hanno,
Sytuacja jest nam znana jako, że mieszkamy w Grodzisku i uwagi Pani są w
całości zasadne. Niestety ruch samochodów ciężarowych odbywa się po drogach
wojewódzkich przebiegających przez nasze miasto i gminę a nasze apele i
monity o szybką realizację obwodnic Grodziska nie realizowane są tak szybko
jak byśmy chcieli. Na eliminację ruchu samochodów ciężarowych przez centrum
Grodziska może wpłynąć tylko szybka budowa Obwodnicy Zachodniej .Na dzień
dzisiejszy inwestor czyli Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie
oczekuje na zakończenie przetargu na projekt obwodnicy – termin zgłoszenia
ofert mija 2 listopada br.. Projektant ma 15 miesięcy na wykonanie projektu.
Z informacji uzyskanych u inwestora, budowa obwodnicy zachodniej powinna
rozpocząć się w końcu 2012 roku. Prace nad przygotowaniem koncepcji przebiegu obwodnicy południowej trwają – obecnie hiszpańska firma projektowa AYESA AGUA YESTRUCTURAS S.A opracowuje raport z konsultacji społecznych dotyczących przebiegu
obwodnicy. Opracowany raport pozwoli władzom wojewódzkim na podjęcie dalszych
decyzji w sprawie przygotowania tej inwestycji. Pani uwagi co do małej konkretności informacji są zasadne lecz wszystkie decyzje dotyczące dróg wojewódzkich i problemów w związku z nimi występujących są w rękach Marszałka i Wojewody Województwa Mazowieckiego. My jako samorząd korespondując, monitując i przekazując aktualną
sytuację na naszych drogach, maksymalnie pomagając, przekazujemy Państwu
takie informacje jakie uzyskujemy.
Tomasz Hopko, Pełnomocnik Burmistrza d/s obwodnic