Ryszard:
Witam , zwracam się z prośbą o zamontowanie spowalniaczy w ulicy Bałtyckiej przed tunelem z jednej i drugiej strony . Bardzo wielu kierowców nie przestrzega ograniczenia i pędzi grubo powyżej 30 km/h . Stwarza to zagrożenie dla pieszych , samochód taki może wpaść na chodnik , który moim zdaniem powinien być wyżej niż jezdnia . Poza tym elementy oznakowania wysokości są w dużym stopniu zniszczone i też mogą powodować zagrożenie dla pieszych i kierowców przejeżdżających pod tymi tablicami.
Lampa oświetlająca przejście dla pieszych(na wysokości Śląskiej/Narutowicza) też pali się z przerwami. Kiedy będzie to poprawione ? Czy musi dojść do wypadku tak jak przy Różanej ?
Witam serdecznie
Obecna organizacja ruchu została zaprojektowana ze szczególną dbałością o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego i pieszych z uwzględnieniem sytuacji, które mogą mieć miejsce pod warunkiem przestrzegania przepisów Kodeksu Drogowego.
Na całej ul. Bałtyckiej zostały zastosowane różne rozwiązania między innymi lustra drogowe na wylotach z osiedla.
Z uwagi na niską prędkość projektową dla tunelu wprowadzono szereg dodatkowych elementów powodujących uspokojenie ruchu.
Obowiązująca organizacja ruchu została zatwierdzona przez Zarządzającego Ruchem na drogach gminnych i wprowadzona.
Obecnie prowadzona jest obserwacja jej funkcjonowania i wydaje się, że pozytywnie została odebrana przez uczestników ruchu drogowego mimo, iż po jej wprowadzeniu część kierowców musiało zmienić przyzwyczajenie jazdy na pamięć.
W wyniku zmiany proporcji natężeń ruchu oraz struktury kierunkowej na poszczególnych drogach zastosowano oznakowanie przejść dla pieszych grubowarstwowe na czerwonym tle co wykonano także w rejonie szkół i przedszkoli.
Jeśli zaistnieje konieczność wprowadzenia dodatkowych elementów bezpieczeństwa to oczywiście po uzyskaniu zatwierdzenia niezwłocznie zostaną one wdrożone.
Niestety wprowadzanie rozwiązań nie zgodnych z przepisami oraz wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury jest niedopuszczalne i takie rozwiązania nie będą mogły być zatwierdzone przez Zarządzającego Ruchem na drogach gminnych.
Informacja dot. wadliwie działającego oświetlenia ulicznego została przekazana do Zakładu Gospodarki Komunalnej.
O całej sytuacji o której Pan napisał poinformowałem Komendanta Straży Miejskiej.
Ponadto analizowana jest możliwość wprowadzenia monitoringu w rejonie tego obiektu , ale jest to zależne między innymi od możliwości technicznych.
Z poważaniem,
Krzysztof Olkowski, Główny Specjalista w wydziale Zarządzania Drogami Gminnymi