Rodzic:
Oczywiście najbardziej rozsądnym rozwiązaniem byłoby takie tworzenie planów lekcji, aby uczniowie klas 1-3 rozpoczynali naukę zawsze w godzinach rannych. czy takie rozwiązanie jest możliwe, a jeśli nie to z jakiego powodu? Jeszcze kilka lat temu możliwe były rozwiązania polegające na tworzeniu klas dziennych oraz popołudniowych, a liczba dzieci uczęszczających do szkół była niewspółmiernie większa. Proszę zatem o odniesienie się do powyższego oraz ewentualne wskazanie jednostki, która mogłaby podjąc decyzję w tej sprawie.
Odpowiedź na pytanie zadane przez Rodzica w dniu 15.09.2005r.
– Za tworzenie tygodniowego rozkładu zajęć odpowiada dyrekcja szkoły,
– Nie jest możliwe, aby wszyscy uczniowie klas I-III uczęszczali na zajęcia zawsze w godzinach rannych, ponieważ na 12 oddziałów nauczania zintegrowanego przypada w naszej placówce 6 klas lekcyjnych
– Tworzenie klas dziennych i popołudniowych powodowałoby obciążenie trudem pracy po południu ciągle tej samej grupy uczniów
– Zamiana godzin nauczania po roku lub półroczu oczywiście jest możliwa, lecz nie wydaje się z punktu widzenia dobra ucznia rozwiązaniem najlepszym. Dziecko uczęszczające do szkoły codziennie na drugą zmianę pracuje mniej efektywnie.
– Dla zapewnienia opieki dzieciom pracujących Rodziców świetlica szkolna otwarta jest w godz. 7.30 – 16.30.
– W bieżącym roku szkolnym skierujemy do wszystkich Rodziców młodszej grupy wiekowej pytanie, który z wariantów zmianowości jest ich zdaniem najkorzystniejszy. w następnym roku szkolnym w tygodniowym rozkładzie zajęć uwzględnione zostaną wnioski większości Rodziców tej grupy wiekowej.
mgr Danuta Popropek, Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego Nr 2 ul. Westfala 3 w Grodzisku Mazowiecim