Joanna:
Panie Burmistrzu, o zebraniu mieszkańców wsi Janinów i Makówka w sprawie ustalenia planu zagospodarowania przestrzennego dla tych miejscowości, które odbyło się 30 stycznia br. w Ravaku, dowiedziałam się, niestety, z jednodniowym opóźnieniem. Tak więc nie mogłam w nim uczestniczyć, ani wziąć udziału w ewentualnym głosowaniu co do przebiegu łącznika z trasą A2. Niemniej jednak – proszę o odpowiedź, jakie zapadły decyzje w tej sprawie, i kto ostatecznie zadecyduje o budowie łącznika i w jakim terminie będzie w tej sprawie coś wiadomo. Czy w chwili obecnej jest możliwa transakcja kupna-sprzedaży jakiejkolwiek działki w Janinowie (notariusz żąda przedłożenia informacji o terenie). O ile mi wiadomo – na dzień dzisiejszy brak planu zagospodarowania przestrzennego dla wsi Janinów. Do końca ub. roku były to tereny rolne objęte promesą władz rolnych z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe. Z góry bardzo dziękuję za udzielenie wyczerpujących odpowiedzi na powyższe pytania.
Pani Joanno, zebranie mieszkańców wsi Janinów i Mościska, dotyczące sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania, było zebraniem konsultacyjnym. Na zebraniu tym nie zapadły żadne decyzje. Decyzją jest dopiero uchwalony i opublikowany plan. Decyzje tą podejmie Rada Miejska, ale będzie ona brała pod uwagę opinie mieszkańców. Dlatego, w sprawie przebiegu łącznika odbędzie się jeszcze jedno zebranie – z mieszkańcami wsi Czarny Las, które odbędzie się 23 lutego br. o godz. 19.00 w biurze osiedla Villa Czarny Las. Mogę tylko powiedzieć, że generalnie mieszkańcy Janinowa i Mościsk nie zgłaszali sprzeciwu odnośnie proponowanego przebiegu obwodnicy. Plan wkrótce będzie wyłożony do publicznego wglądu. Osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne będą mogły wtedy oficjalnie wnieść uwagi dotyczące projektu planu. Zawieranie transakcji kupna-sprzedaży działek położonych we wsi Janinów jest obecnie możliwe. W przypadku braku aktualnego planu, o kwalifikacji danej nieruchomości rozstrzygają przepisy Kodeksu Cywilnego przy uwzględnieniu danych z ewidencji gruntów prowadzonej przez Starostwo Powiatowe. W takich przypadkach notariusz bada dostępne dokumenty i zasięga informacji w urzędach gminnych, czy dla danego obszaru plany są, czy ich nie ma, i decyduje o możliwości przeprowadzenia transakcji. Pozdrawiam.
Grzegorz Benedykciński, Burmistrz Gminy Grodzisk Mazowiecki