Rafał:
Witam, panie burmistrzu proszę o odpowiedź:
Jak długi jest czas rozpatrzenia podania lub wniosku i uzyskania pisemnej odpowiedzi ze strony gminy?
Czy określają to uregulowania wewnętrzne gminy, lub inne przepisy o samorządach lokalnych?
Pozdrawiam
Rafał
Szanowny Panie Rafale,
Podstawowym aktem prawnym, regulującym sposób załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. Nr 98 poz. 1071 z 2000r.) – w skrócie określana jako k.p.a.
Terminy załatwiania spraw przez urząd:
Sprawy powinny być załatwiane w urzędzie bez zbędnej zwłoki. Warunkiem niezwłocznego załatwienia sprawy jest przedstawienie przez zainteresowaną osobę odpowiednich dokumentów. Urząd powinien także załatwić sprawę niezwłocznie, jeżeli posiada wszystkie informacje potrzebne do jej załatwienia lub gdy nie wymaga to gromadzenia dowodów, informacji lub wyjaśnień. Jeżeli konieczne jest wyjaśnianie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących sprawy, urząd powinien te okoliczności wyjaśnić oraz rozstrzygnąć sprawę w
ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.
Jeżeli sprawa jest wyjątkowo skomplikowana, wówczas urząd ma dwa miesiące na jej rozpatrzenie. Podstawa prawna: art. 35 i art. 36 oraz art. 12 k.p.a.
Dodatkowo informacje na temat czasu realizacji poszczególnych spraw załatwianych przez Urząd Miejski w Grodzisku Maz można znaleźć na stronie www.grodzisk.pl w zakładce Urząd Miejski , -Poradnik interesanta, -Katalog usług.
Małgorzata Kostrzewa, Naczelnik Wydziału Organizacyjnego