Już wiadomo, jak będzie przebiegać przebudowa nowej przeprawy, w śladzie drogi wojewódzkiej nr 579, nad torami kolejowymi. Jak wynika z harmonogramu wykonawcy przeprawy (EUROVIA), wiadukt ma zostać wyłączony z ruchu kołowego oraz użytkowania od nowego roku, by mogły rozpocząć się prace rozbiórkowe.
-To będzie trudny okres dla naszych mieszkańców, bo do ich dyspozycji będzie tylko jeden przejazd w mieście śladzie ulicy Bałtyckiej. Chcemy się do tego wszyscy przygotować, dlatego opracowujemy ulotki, z których mieszkańcy będą mogli się dowiedzieć, gdzie są poprowadzone objazdy, jak będzie wyglądał harmonogram prac i jakie utrudnienia nas wszystkich czekają- mówi burmistrz Grzegorz Benedykciński.
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich, właściciel drogi nr 579, zapowiada, że sama budowa ma przebiegać sprawnie. Eurovia Polska z Wrocławia, która zaprojektowała most, chce go zbudować w ciągu roku. Zgodnie z harmonogramem przeprawa powinna być gotowa pod koniec 2013 roku.
Przypomnijmy, stary wiadukt został zamknięty dla ciężarówek powyżej 10 ton w czerwcu 2011 roku, kiedy eksperci odkryli, że most, może być niebezpieczny. Wówczas wydano zakaz wjazdu na most dla ciężarówek, a także wprowadzono ograniczenie prędkości na wiadukcie do 30 km/h. Tym samym ruch ciężarówek został skierowany na ulicą Graniczną i Zachodnią.
Wybudowanie nowego wiaduktu ma kosztować prawie 8 mln 400 tys zł. Oprac. J&A Media