fot.J&A Media
-Jeśli sprzedawca ulegnie bo będzie zbyt mało asertywny, nieletni klient wykorzysta to, a sprzedawca złamie prawo i może stracić pozwolenie na sprzedaż alkoholu- przekonywali szkoleniowcy. Jedynym akceptowalnym i bezpiecznym zachowaniem w przypadku klienta wyglądającego na nieletniego, jest prośba o okazanie dokumentu tożsamości. To nie musi być niegrzeczne i nie musi stawiać klienta w przykrej sytuacji. Jeśli sprzedawca jest stanowczy i okazuje szacunek dla prawa, klient taką postawę zrozumie i zaakceptuje.
W tej scence zgodziła się wziąc udział Pani Jadwiga, która w handlu pracuje od wielu lat. fot. J&A Media
W Szkolenie nie ograniczyło się tylko do przypomnienia przepisów prawa. Szkoleniowcy też omówili różne sytuacje związane związane ze sprzedażą alkoholu, pokazali prawidłowe zachowania sprzedawcy, łącznie z powiadomieniem straży miejskiej lub policji, jeśli klient staje się bardzo kłopotliwy. To nie koniec programu szkoleniowego dla sprzedawców alkoholu z terenu gminy. Teraz szkoleniowcy ruszą do punktów sprzedaży, żeby przeprowadzić ze sprzedawcami rozmowy, a także dotrzeć do tych handlowców, którzy nie mogli uczestniczyć w szkoleniu w CK. Tam również zawiozą ulotki i nalepki takie jak: STOP- alkoholu nieletnim nie sprzedajemy. Szkolenia są obowiązkowe i związane z Ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. J&A Media