Pieniądze z podatku dochodowego od osób fizycznych, czyli z rozliczeń rocznych wskazanych w PIT, trafiają w około 40 procentach do budżetów gmin. Jeśli więc np. płacicie Państwo 1000 zł podatku dochodowego, do gminy, którą wskażecie w PIT trafia około 400 zł. Tą kwotę można przeznaczyć na kształtowanie najbliższego otoczenia i finansowanie usług publicznych, z których państwo na co dzień korzystacie, m. in.: budowa chodników, dróg gminnych, oczyszczalni ścieków czy kanalizacji, placówek edukacyjnych czy na działalność kulturalną i edukacyjną. Działania te przyczyniają się do rozwoju Gminy Grodzisk Mazowiecki.
Aby wspomóc naszą gminę, wystarczy by Państwo wypełnili zgłoszenie aktualizacyjne NIP-3, a wtedy podatki powrócą do naszego miejsca zamieszkania.
Dodatkowych informacji mogą udzielić Państwu pracownicy Urzędu Miejskiego Grodziska Mazowieckiego, tel. (22) 463 46 12 (22) 463 46 11
Przeczytaj jak dokonać takiej zmiany. Informacja krok po kroku:
Co zrobić by moje podatki wróciły do mnie w postaci lepszej infrastruktury gminnej i jakości usług publicznych.
Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych tzw. PIT, stanowią blisko 40% do-chodów budżetu Gminy. Z Państwa podatków finansowane są zadania na terenie gminy m. in.: rozwój sieci kanalizacyjnej, budowa i remonty dróg gminnych, chodników, oświetlenia, infrastruktury społecznej czy placówek oświatowych. Co zrobić by część z podatków które Państwo płacicie wróciło w miejsce gdzie mieszkacie?
Jeśli samodzielnie rozliczacie się Państwo z podatku dochodowego, proszę wpisać adres zamieszkania na terenie Gminy Grodzisk Mazowiecki w części B właściwego dla siebie zeznania podatkowego (PIT-36, PIT-37, itd), oraz Urząd Skarbowy w Grodzisku Mazowieckim ul. Daleka 11, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, w części A.7 zeznania „urząd do którego adresowane jest zeznanie”.
Proszę wypełnić zgłoszenie aktualizacyjne NIP 3 (formularz oficjalnie posiada nazwę „Zgłoszenie identyfikacyjne/ zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej nie prowadzącej samodzielnie działalności gospodarczej” [ pobierz formularz ze strony Ministerstwa Finansów ] i wpisać adres miejsca zamieszkania na terenie Gminy Grodzisk Mazowiecki w części B.4 formularza a adres miejsca zameldowania stałego lub czasowego w części B.5 formularza.
Proszę złożyć zgłoszenie aktualizacyjne NIP 3 w Urzędzie Skarbowym w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Dalekiej 11, nie później niż w terminie 30 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana miejsca zamieszkania. Jeśli wskażecie Państwo np. że był to dzień 31 grudnia r., czas na złożenie NIP 3 jest do dnia 30 stycznia r.
Nie ma obowiązku zawiadamiać o zmianach poprzednio właściwego naczelnika urzędu skarbowego – urzędy skarbowe same wymienią między sobą informacje i zaktualizują te dane.
Należy stosowne zgłoszenia dokonywać w terminach, jednak nie ma pośpiechu w dokonywaniu formalności meldunkowych i zmieniać miejsca stałego zameldowania – właściwość miejscowa urzędu skarbowego ustalana jest na podstawie miejsca zamieszkania w ostatnim dniu roku podatkowego, za który składane jest zeznanie.
Nie trzeba składać formularzy podatkowych i informacyjnych osobiście w Urzędzie Skarbowym w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Dalekiej 11 , wystarczy je wysłać listownie, najlepiej listem poleconym.
Niezbędne formularze można pobrać w urzędzie skarbowym i od razu go złożyć. Formularze NIP 3 można również otrzymać w Urzędzie Miejskim w Grodzisku Mazowieckim, ul. T. Kościuszki 32A ( Punkcie Informacyjnym ) [ pobierz formularz ze strony Ministerstwa Finansów ]
Jeśli macie Państwo pytania lub wątpliwości pracownicy Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim są do dyspozycji pod numerem telefonu (22) 463 46 12 (22) 463 46 11 (w poniedziałki od 8.00-18.00 i od wtorku do piątku od 8.00 do 16.00).
Nasza akcja informacyjna ma mieć charakter cykliczny. Chcemy byście Państwo wiedzieli, jak niewiele potrzeba, aby podatki wróciły do podatnika poprzez rozwój gminnej infrastruktury i jakość usług publicznych.