Pierwszym etapem prowadzącym ku zmianie bądź wytworzeniu wizerunku, jest analiza dotychczasowego wizerunku firmy. Należy zgromadzić teksty opublikowane w sieci na temat firmy i je przeanalizować, by poznać opinie krążące w Internecie. Pozwoli to również na wychwycenie pewnych tendencji, mogących pojawiać się w wielu tekstach, wynikających z efektu domina – jedna wzmianka na dany temat często pociąga za sobą kolejne publikacje powołujące się na nią. W analizie danych zastanych uwzględniamy nie tylko artykuły opublikowane w znanych portalach, ale również na blogach, forach i w social mediach.
Warto pamiętać o przejrzeniu nie tylko pierwszych stron wyników wyszukiwania, ponieważ szukając głębiej można odkryć zaskakujące bądź niepochlebne informacje o firmie. Jeżeli o firmie pisze się mało lub w sieci są same negatywne opinie na jej temat, nie oznacza to tragedii, a być może jest efektem zaniedbania i braku działań PR w Internecie. Należy sprawdzić także, co w Internecie pisze się o konkurentach i o całej branży. Wnioski wyciągnięte z analizy opinii na temat firmy pozwolą nam określić grupy docelowe i odbiorców działań wizerunkowych w sieci – niekoniecznie muszą być nimi klienci (a przynajmniej nie w sposób bezpośredni), mogą to być portale i serwisy.
Szczegółowe wnioski płynące ze spotkania można znaleźć TUTAJ.
Ze swojej strony chcielibyśmy serdecznie podziękować prelegentowi za przeprowadzenie interesujących zajęć, a uczestnikom za tak liczne przybycie!
Mamy nadzieję, że spełniło ono Państwa oczekiwania.
Grażyna Jasińska, Wydział Centrum Obsługi Przedsiębiorcy