Mirosław:
Szanowny Panie Burmistrzu,
jak Pan zapewne słyszał wielu mieszkańców zelektryzowała wiadomość o zamknięciu wiaduktu nad torami kolejowymi.
Oczywistym jest że oznacza to komunikacyjny paraliż dużej części miasta. Absolutnie sparaliżowana natomiast na pewno zostanie ul Żytnia. Jednak mam pytanie o mieszkańców ulicy Poziomkowej i Kresowej gdyż te ulice staną się najprawdopodobniej przepraszam za słowo "obwodnicami" stojącej Żytniej. Jakie widzi Pan rozwiązanie dla mieszkańców tych ulic? Nie sposób wyobrazić sobie ogromnej ilości samochodów skaczących po nierównych płytach. Czy jest jakiś pomysł rekompensaty dla mieszkańców za te niewątpliwe utrudnienia.
Pozdrawiam
Mirek
Szanowny Panie Mirosławie,
W trosce o mieszkańców oraz podmioty gospodarcze funkcjonujące w naszym mieście Burmistrz stara się interweniować, monitować, koordynować, wreszcie wymuszać pewne działania w celu przyspieszenia prac i ograniczenia uciążliwości transportowych i komunikacyjnych już istniejących oraz przyszłych związanych z koniecznością modernizacji i remontów istniejącej infrastruktury technicznej. Jednakże należy sobie zdawać sprawę z dość ograniczonego wpływu gminy na działania podmiotów zewnętrznych, stąd zgłaszane przez nas zastrzeżenia w przypadku udzielanych informacji.
- Podczas ostatniej rady technicznej w Mazowieckim Zarządzie Dróg Wojewódzkich, wykonawca przebudowy wiaduktu w ciągu drogi DW 579 poinformował, że w grudniu br. złoży kompletny projekt do Wojewody Mazowieckiego w celu uzyskania pozwolenia na budowę. Uwzględniając procedurę administracyjną należy spodziewać się przystąpienia do prac nie wcześniej niż na przełomie lutego i marca 2013r. Deklarowany przez wykonawcę okres prac budowlanych wynosi jeden rok, w związku z powyższym nowego wiaduktu nad torami w ciągu drogi DW 579 należy oczekiwać w 2014r.
- Budowa tunelu pod torami w ciągu ul. Bałtyckiej jest elementem dużego projektu modernizacji linii kolejowej nr 1 Warszawa – Łódź, etap II odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice) współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Tunel będzie budowany w śladzie obecnego przejazdu i ma go docelowo zastąpić. Na czas realizacji inwestycji przewidywane jest otwarcie, w pobliżu, przejazdu tymczasowego dostępnego dla pojazdów do 10t. Projekt jest realizowany w procedurze zaprojektuj i wybuduj. Większość prac dokumentacyjnych została zrealizowana i trwa procedura ostatecznych uzgodnień przed wydaniem pozwolenia na budowę. Niestety jedna z firm wchodzących w skład Konsorcjum wykonawczego ogłosiła upadłość co wstrzymało przewidywane na czwarty kwartał br. rozpoczęcie robót. W opinii inwestora powstałe zakłócenia spowodują opóźnienia w realizacji o co najmniej sześć miesięcy i prognozuje rozpoczęcie prac późną wiosną przyszłego roku. Zakładany cykl inwestycyjny wynosi jeden rok.
- Z powyższych informacji wynika, że obie inwestycje na okres kilku miesięcy się rozminą (w poprzednich prognozach przyjmowano że będą trwały w tym samym czasie) dzięki czemu będzie możliwy w pewnym okresie realizacji przejazd w obrębie miasta. przez tory w ul. Bałtyckiej.
- Tymczasowa organizacja ruchu na czas budowy jest elementem, który przypadku obu inwestycji zostanie wykonany wraz z projektem budowlanym i przedstawiony użytkownikom układów komunikacyjnych miasta po uzyskaniu pozwolenia na budowę.
Szanowny Panie, Pan Burmistrz ubolewa z powodu uciążliwości komunikacyjnych, które dotykają mieszkańców i firmy funkcjonujące w Grodzisku i czyni wszystko w ramach swoich możliwości aby je złagodzić, jednakże prosi o zrozumienie dla konieczności wykonania pewnych prac remontowych i modernizacyjnych.
Z poważaniem,
Zdzisław Brzeziński, Doradca Burmistrza