Kinga:
Witam,
Moja córka z dniem 1 września 2015r zasili grono pierwszoklasistów w szkole podstawowej nr 2 w Grodzisku Mazowieckim.
Po wstępnym sprawdzeniu obecnej sytuacji w szkole mam pytanie odnośnie planu lekcji klas pierwszych. Wygląda to następująco: 2 dni na rano, 3 na popołudnie teoretycznie po półroczu następuje zmiana. Moje pytanie: dlaczego nie można by było zorganizować planu na zasadzie – pierwsze półrocze na rano drugie na popołudnie. Większość rodziców z którymi rozmawiałam także podzielają opinie że byłoby to lepsze rozwiązanie, bo jak dziecku 6 letniemu wytłumaczyć że we wtorek to musi się skupić i uczyć od 8:00 a w środę dopiero od 12:00.
Z poważaniem,
Kinga
Pani Kingo,
o odpowiedź poprosiłam dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2:
W Szkole Podstawowej nr 2 zajęcia dydaktyczne odbywają się na dwie zmiany. Zapewne byłoby najlepiej gdyby wszystkie dzieci mogły uczęszczać do szkoły na I zmianę, godziny przedpołudniowe sprzyjają bowiem przyswajaniu nowych wiadomości i umiejętności. Dzieci wypoczęte lepiej potrafią skupić się na wykonywaniu zadań. Niestety, warunki lokalowe nie pozwalają na taką organizację pracy szkoły. Od kilku lat w klasach I – III (po uwzględnieniu opinii rodziców – badanie ankietowe) funkcjonuje system – dwa dni na rano, trzy dni na popołudnie lub trzy dni na rano, dwa dni na popołudnie. Przez cały rok szkolny obowiązuje ten sam tygodniowy rozkład zajęć. Zmiana planu po półroczu niejednokrotnie uniemożliwiłaby dzieciom udział w zajęciach dodatkowych, np. zajęciach w szkole muzycznej, tanecznych, sportowych. Wprowadzenie systemu – I półrocze na rano, drugie na popołudnie – znacznie ograniczyłoby możliwość skorzystania z różnego typu zajęć dzieciom z II zmiany. We wszystkich szkołach podstawowych na terenie miasta Grodzisk Mazowiecki tygodniowy rozkład zajęć dla dzieci z klas I – III jest taki sam.
Pozdrawiam,
Ewa Burzyk
Dyrektor Biura Oświaty
w Grodzisku Mazowieckim