Andrzej:
Proszę uzasadnić żądanie Władz Gminy (kogo konkretnie) wystosowane wobec PKP PLK żeby tunel przez nich budowany (w ciągu ul. Bałtyckiej) nie był wyższy niż 2,5 metra?
Szanowny Panie
W związku z Pana pytaniem dotyczącym budowy tunelu drogowego pod torami kolejowymi w ciągu ul. Bałtyckiej, a w szczególności obniżonej do 2,5 m skrajni pionowej, zwracam uwagę że w ostatnim okresie (tuż przed i zaraz po oddaniu do użytkowania obiektu) na ten temat przetoczyła się w mediach obszerna polemika z udziałem władz Gminy Grodzisk Mazowiecki i inwestora oraz dziennikarzy i mieszkańców. Sądzę, że wymieniono wszystkie argumenty i wyrażono najbardziej różnorodne opinie w tej sprawie, dlatego też pragnę potwierdzić dwa zasadnicze wątki poruszane w dyskusji:
- Inicjatorem obniżenia skrajni były władze miasta Grodziska Mazowieckiego;
- Intencją decydentów było zapewnienie lokalnego charakteru tunelu, dostępnego dla indywidualnego ruchu pojazdów osobowych i niskich dostawczych, natomiast eliminującego uciążliwy ze względu na emitowany hałas i spaliny ruch pojazdów ciężarowych. Ma to zasadnicze znaczenie ze względu na prowadzący bezpośrednio do centrum miasta ciąg ulicy Bałtyckiej. Wątpliwości w sprawie możliwości przejazdu przez tunel karetek pogotowia mogły zostać rozwiane dzięki wielokrotnym prezentacjom ich ruchu w tunelu w trakcie reportaży prezentowanych w publicznych i komercyjnych stacjach telewizyjnych, bądź naocznie w czasie uroczystości otwarcia.
Plany układu komunikacyjnego miasta przewidują ruch pojazdów ciężarowych w poprzek torów kolejowych, z wykorzystaniem wiaduktu w ciągu ul. gen. L. Okulickiego oraz w przyszłości przez wiadukt w ciągu zachodniej obwodnicy miasta (przede wszystkim tranzyt).
Z poważaniem
Grzegorz Benedykciński, Burmistrz Grodziska Mazowieckiego