Andrzej:
Szanowny Panie Burmistrzu,
kiedy Pan pójdzie w ślady miast: Parczew, Biała Podlaska, Lublin, Podkowa leśna, które wprowadziły elektroniczny rejestr umów? W takim rejestrze powinny się znaleźć następujące dane: numer umowy, datę jej zawarcia, kwotę, przedmiot umowy i dane jej kontrahenta.
Z poważaniem
Szanowny Panie Andrzeju,
1. Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim prowadzi w formie elektronicznej Centralny Rejestr Umów
(CRU) oraz w ramach systemu księgowego: rejestr umów dotyczący wydatków inwestycyjnych, a począwszy od 2014 r. również rejestr umów dla wydatków bieżących.
2. Rejestry Umów w Urzędzie Miejskim w Grodzisku Mazowieckim prowadzone są w formie elektronicznej.
3. Centralny Rejestr Umów – dziennik elektroniczny w sformatowanym pliku excel
- zawierający wszystkie umowy zawierane przez Gminę, podzielony na 2 rejestry:
rejestr dla firm prowadzony przez Wydział Finansowy oraz rejestr dla osób
fizycznych prowadzony przez Wydział Organizacyjny. - Umowy rejestrowane są również w programie finansowo-księgowym na potrzeby kontroli realizacji wydatków
budżetowych w ujęciu bieżącym i inwestycyjnym przez Wydział Finansowy. - Umowy również są rejestrowane w rejestrze zamówień publicznych w
podziale na zamówienia poniżej i powyżej progu (dawniej 14.000 EUR) 30.000 EUR.
4. Rejestry Umów zawierane przez gminę Grodzisk Mazowiecki są rejestrami publicznymi i dostępne
w godzinach pracy Urzędu Miejskiego dla wszystkich zainteresowanych. Gmina
rozważając umieszczenie Rejestru Umów na BIP, kierując się zasadą nie kreowania
nadmiernej biurokracji tam gdzie nie jest ona konieczna, a związanej z ciągłą pracą
przy aktualizowaniu b. dużej ilości zawieranych umów zdecydowała o nie
zamieszczaniu Centralnego Rejestru Umów na BIP.
Z poważaniem,
Piotr Leśniewski, Skarbnik Gminy