Ana:
Szanowny Panie Burmistrzu.
Czy KM odpowiedziały na wniosek władz miasta i powiatu z dnia 21.10.2015 w sprawie przywrócenia obsługi Naszej stacji przez KM Wiedenka? Może KM wyjaśniłyby dlaczego i na podstawie jakich badań twierdzą, że cyt. "przywrócenie w pełnym zakresie liczby pociągów kursujących przed modernizacją linii nr 1 ogranicza zapotrzebowanie na pociągi przyspieszone"? – czyje zapotrzebowanie – bo jeżeli chodzi o pasażerów, to takie zapotrzebowanie JEST OGROMNE. Przecież chodzi o skrócenie do minimum czasu przejazdu do/z Grodziska? Jesteśmy dużym miastem! To zwiększy atrakcyjność regionu. Ps. Pociągi KM Wiedenka z tego co widzę nie jeżdżą zapełnione.
Dodam, że od połowy przyszłego roku w Grodzisku podobno nie będzie pociągów podmiejskich,a jedynie komunikacja zastępcza do Pruszkowa.
Szanowny Panie
W związku z Pani pytaniem dotyczącym losów wspólnego wystąpienia Starosty Grodziskiego, Burmistrza Grodziska Mazowieckiego i Burmistrza Milanówka w sprawie obsługi pasażerów z Grodziska przez pociąg „Wiedenka”, a zwłaszcza argumentacji towarzyszącej odmowie, informuję że członek Zarządu Kolei Mazowieckich poinformował Burmistrza o utrzymaniu w mocy decyzji o niezatrzymywaniu się tego pociągu na stacji Grodzisk Mazowiecki. W sprawie tej Burmistrz interweniował także w Zarządzie Województwa Mazowieckiego, mimo to sytuacja nie uległa zmianie. W uzasadnieniu negatywnej decyzji poinformowano że pociąg „Wiedenka” zatrzymuje się na stacjach Skierniewice, Rawka, Radziwiłłów, Jesionka, Sucha Żyrardowska , Żyrardów, Międzyborów oraz Jaktorów i jest jedynym w ciągu doby środkiem komunikacji umożliwiającym mieszkańcom większości z tych miejscowości dotarcie do pracy w Warszawie w czasie poniżej 1 godziny. Oczywiście argumentacja ta jest bardziej przekonywująca niż poprzednia o braku potrzeb na skrócenie czasu dojazdu do stolicy. Bez wątpienia sytuacja mieszkańców Grodziska, pod względem komunikacji kolejowej jest znacznie korzystniejsza niż wymienionych wyżej miejscowości, gdyż poza przyspieszonym „Bolimkiem” mogą każdym innym pociągiem pokonać tę trasę w czasie ok. 45 min., niemniej może być znacznie lepiej. Obecnie przygotowywana jest do przebudowy linia podmiejska nr 447, władze Grodziska zabiegają o to by przez okres ok. dwóch lat trwania inwestycji utrzymać możliwość częściowej obsługi Grodziska Mazowieckiego przez pociągi jadące linią dalekobieżną nr 1. Wówczas zapewne nie tylko „Wiedenka” będzie zatrzymywała się na naszej stacji, jednakże i tak nie zrekompensuje to bardzo znaczących niedogodności wynikających z koniecznego ograniczenia ruchu. Dopiero po wykonanej modernizacji linii i wprowadzeniu prędkości przejazdowej 120 km/godz. pociągi podmiejskie będą dojeżdżały do Warszawy znacznie szybciej.
Z poważaniem
Grzegorz Benedykciński
Burmistrz Grodziska Mazowieckiego