Małgorzata:
Dzień dobry,
dojeżdżam do pracy w Warszawie. Podróż do pracy zajmuje mi obecnie powyżej 1.5 godz.
Ile zajmie mi podróż do pracy w trakcie remontu linii podmiejskiej?
Dobrze że pociągi KM będą jeżdżić linią dalekobieżną, ale czy popyt na podróż tymi pociągami nie przewyższy podaży Kolei Mazowieckich? Czy jeśli nie uda się wsiąść do takiego pociągu, pozostaje mi już tylko opcja podróży autobusem zastępczym, który dojedzie do centrum Warszawy w czasie 2-krotnie dłuższym od obecnego czasu podróży z Grodziska do W-wy Śródmieście?
Czy była rozważana komunikacja zastępcza autobusowa jadąca z Grodziska do Warszawy autostradą A2?
Np. dojazd do stacji metra: Plac Wilsona, czy Marymont (te stacje są dość blisko trasy S8, będącej przedłużeniem A2) który trwa ok. 30 minut – mógłby być jakąś alternatywą dla autobusowej komunikacji zastępczej zatrzymującej się przy każdym dworcu PKP.
Jak często będą odjeżdżać z Grodziska pociągi?
Szanowna Pani
W związku z Pani wnioskami, dotyczącymi obsługi komunikacyjnej Grodziska Mazowieckiego podczas prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 447 (podmiejska Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki), informuję, że inwestor PKP PLK S.A. przygotowując się do realizacji powyższego przedsięwzięcia, opracowuje we współpracy z ZTM i KM szczegółowe plany komunikacji zastępczej.
Praktycznie nie istnieje problem ilości taboru kolejowego KM, ale zapewnienia maksymalnej częstotliwości przejazdów po linii dalekobieżnej w godzinach szczytów przewozowych, przy jednoczesnym utrzymaniu niezbędnego ruchu pociągów Intercity.
Aby zwiększyć przepustowość linii, KM przewidują częściowe wprowadzenie taboru piętrowego w pociągach typu push-pull, co może znacząco poprawić zdolność przewozową.
ZTM po analizach ruchu, zwłaszcza w porannym szczycie przewozowym, nie widzi dla Grodziska skutecznej alternatywy dla przewozów kolejowych ze strony linii autobusowej po autostradzie A-2 i S-8.
Autobusowa linia zastępcza Warszawa Zachodnia-Grodzisk Mazowiecki, z przystankami przy stacjach kolejowych na całej trasie, zasadniczo nie będzie służyła obsłudze podstawowego potoku pasażerów dojeżdżających do Warszawy lecz połączeniom między Grodziskiem a gminami pośrednimi.
Nie są jeszcze gotowe rozkłady jazdy pociągów w okresie zamknięcia ruchu na modernizowanej linii nr 447.
Mimo opracowania szczegółowych scenariuszy i rozkładów jazdy, należy spodziewać się pewnych uciążliwości wynikających z sytuacji awaryjnych jak również ograniczenia prędkości ruchu po linii dalekobieżnej z powodu toczących się prac na sąsiednim torowisku podmiejskim.
z poważaniem
Grzegorz Benedykciński
Burmistrz Grodziska Mazowieckiego