Sylwester:
cd.
wg procedury wymaganej przez gminę czy zwrócił ktoś uwagę ze gmina zwraca ledwo 1/8 kosztu usunięcia (oczywiście wg procedury przez nią wymaganej) azbestu. Czy naprawdę nie można było prościej (np miałem eternit wywiozłem go mam fakturę dostaje zwrot połowy kwoty… proste???). Nie wspomnę już o totalnej niewiedzy (wręcz ignorancji tematu) w Stanowisku ds. Wsi i Ochrony Środowiska w Urzędzie Miejskim nikt nie zadał sobie trudu aby sprawdzić ile z firm z listy rzeczywiście zajmuje sie ta wywózką a może warto było bo ja sprawdziłem zaledwie kilka z listy.
Pozostawiam temat do rozważenia Panu i Radzie Miasta i liczę na bardziej zdrowo rozsądkowe rozwiązania.
Pozdrawiam
Zapewne miał Pan przyjemność zapoznać się z uchwałą Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim i Regulaminem przyznawania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej osobom fizycznym na usuwanie i utylizację odpadów niebezpiecznych, zawierających azbest, pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych.
Zasady są proste – każdy ubiegający się o dofinansowanie zobowiązany jest złożyć do tut. Urzędu wymagane regulaminem dokumenty i załączniki. Obowiązki zawarte w uchwale wynikają z obowiązującego prawa.
Zapewniam Pana, że kto złożył kompletny wniosek otrzymał dofinansowanie.
W kwestii finansowej wyjaśniam, że koszt utylizacji odpadów azbestowych na składowiskach odpadów niebezpiecznych kształtuje się na poziomie około 300,00 – 400,00 zł/Mg. tonę.
W wykazie podmiotów gospodarczych znajdują się wyłącznie te podmioty, które uzyskały zezwolenie tut. Starosty na prowadzenie działalności gospodarczej. Nadmieniam, że zezwolenia są wydane na okres 10 lat.
Grzegorz Benedykciński, Burmistrz Gminy Grodzisk Mazowiecki