Tomasz:
Witam serdecznie, mam pytanie odnoście planowanego tunelu pod torami przy ul. Bałtyckiej.
Czy istnieją już jakieś plany tej inwestycji, gdzie można zobaczyć jak to wszystko będzie wyglądało?
Interesuje mnie przede wszystkim, jak będzie rozwiązany skręt z ul. Bałtyckiej w ul. Narutowicza?
Warto zacząć interesować się tą częścią miasta, ponieważ zaczyna ona się bardzo szybko rozwijać. Zaczyna się tu nawet przenosić budownictwo wielorodzinne (bloki), co przyczynia się do większej liczby ludności w tej okolicy, a co za tym idzie potrzeb i oczekiwań ze strony miasta.
Cieszy mnie fakt nowych inwestycji prowadzonych przez deweloperów, mam nadzieje, że będą oni chętniej inwestować po tej części torów i ludzie przestaną mówić, że to dzielnica przemysłowa, tylko spokojna dzielnica mieszkalna.
Szanowny Panie
W związku z Pana pytaniem dotyczącym planowanej budowy tunelu pod torami w ciągu ul. Bałtyckiej uprzejmie informuję:
- Budowa dwupoziomowego skrzyżowania ul. Bałtyckiej z torami kolejowymi jest realizowana jako element projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko POIiŚ 7.1-24.1 „Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Łódź, etapie, LOT A – odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice)”.
- Inwestorem całego projektu jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który po przeprowadzeniu procedury przetargowej zawarł umowę z wykonawcą w trybie zaprojektuj i wybuduj.
W związku z powyższym na obecnym etapie zaawansowania prac nie ma kompletnych projektów technicznych dla całej inwestycji, gdyż są one przygotowywane tylko z niewielkim wyprzedzeniem w stosunku do prac wykonawczych. Gmina Grodzisk Mazowiecki otrzymuje do opiniowania i uzgodnień tylko tę część dokumentacji projektowej w której występuje jako strona postępowania administracyjnego. Całość dokumentacji będzie gotowa , zgodnie z harmonogramem, w końcu września br.
Jednakże w zakresie organizacji ruchu część rozstrzygnięć już zapadła, a mianowicie:
– tunel w ciągu ul. Bałtyckiej będzie charakteryzował się obniżoną do 2,5 m skrajnią co umożliwi przejazd wyłącznie samochodom osobowym i niskim dostawczym,
– po obu stronach jezdni o szer. 7,0m usytuowane będą ciągi pieszo – rowerowe,
– nachylenie ciągów pieszo – rowerowych jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych na wózkach,
– ze względu na stopniowe zagłębianie terenu (6%) do ok. 4,5 m poniżej poziomu terenu w osi torów, niemożliwe jest zachowanie skrzyżowań ul. G. Narutowicza i ul. Żytniej z ul. Bałtycką, zostanie jednak zapewnione połączenie ciągów pieszych tych ulic,
– W ul. G. Narutowicza, przed obecnym skrzyżowaniem z ul. Bałtycką przewidziany jest plac do zawracania, skomunikowany również z terenami kolejowymi.
Szanowny Panie w planach rozwojowych miasta część położona po północnej stronie torów ma niezwykle istotne znaczenie, a o nadaniu temu odpowiedniej rangi przez samorząd Grodziska Mazowieckiego mogą świadczyć poza inwestycją, która jest przedmiotem Pana pytania, również inne przedsięwzięcia komunikacyjne, w tym:
– realizowany w ramach tego samego projektu tunel dla pieszych w obszarze stacji kolejowej z połączeniem z ul. Towarową i zaopatrzony w windy dla niepełnoprawnych,
– nowy, w miejsce technicznie wyeksploatowanego, wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej 579 (ul. L. Okulickiego),
– projektowana część zachodnia obwodnicy miasta z wiaduktem nad torami w miejscowości Kozerki.
Jednakże, dla zrównoważonego rozwoju całej Gminy Grodzisk Mazowiecki nie należy zaniedbywać rozwoju sfery gospodarczej, w tym przemysłu i usług, które w znacznej części zlokalizowane są w północnej części miasta.
Z poważaniem
Grzegorz Benedykciński
Burmistrz Grodziska Mazowieckiego