Paweł:
Witam,
1. Dlaczego nowe targowisko, czyli inwestycja wartości 13 milionów złotych przez 5 dni w tygodniu jest puste?
2. Dlaczego targ w środy odbywa się na parkingach dla klientów a nie na terenie do tego przeznaczonym? Skoro jest tak dużo handlujących, niech wyznaczony będzie dodatkowy dzień (najlepiej wszystkie dni w tygodniu).
3. Kiedy będzie zainstalowany bankomat na targowisku?
4. Dlaczego pomimo zamkniętego targowiska jest ono cały czas oświetlone?
5. Czy w dalszym ciągu targowisko będzie zarządzane przez firmę, która wywozi śmieci. Czy jest szansa, że pojawi się nowy zarządca, który będzie miał jakiś pomysł co zrobić z tą inwestycją.
Pytań mogło być bardzo dużo, bo za tak dużą inwestycją brak jest jakichkolwiek zmian organizacyjnych, które by przyciągały nowych klientów.
Proszę na odpowiedź na każde zadane pytanie.Serdecznie pozdrawiam.
Szanowny Panie Pawle
Dotacje z Unii Europejskiej przeznaczone na modernizację targowiska mają na celu wsparcie tzw. sprzedaży bezpośredniej prowadzonej przez rolników i drobną wytwórczość i ustrzec przed dominacją supermarketów.
Głównym celem modernizacji było poprawienie warunków higienicznych i sanitarnych w których prowadzona jest sprzedaż produktów.Nikt nie spodziewał się, że po modernizacji targowiska nagle zwiększy się liczba klientów, że handel stanie się opłacalny dla wszystkich osób pracujących w soboty lub w środy na targowisku, a nie w każdy dzień tygodnia.
Próby ożywienia handlu w inne dni tygodnia ( wtorek, czwartek, piątek) mimo uporu sporej grupy kupców nie przyniosły rezultatu powodem był brak kupujących.
Natomiast dość znaczną popularność zyskały Targi Staroci organizowane w każdą drugą niedzielę miesiąca. Ponadto Targowisko było miejscem organizacji Dożynek Powiatowych oraz zabawy
tanecznej.
Specyfiką targowiska jest handel obwoźny, znaczna część kupców od lat przyjeżdża na targ w środy i targi środowe cieszą się popularnością, a płyta targowiska jest zbyt mała aby pomieścić wszystkich kupców. Dlatego wiele lat temu została podjęta decyzja o włączeniu w środy parkingu w teren targowiska. Ograniczenie terenu spowoduje , że część kupców zrezygnuje z handlu i nie przyjmie propozycji handlu na tym targowisku w innych dniach, ponieważ handlują na innych targowiskach.
W rezultacie zamiast rozpowszechnienia handlu w inne dni tygodnia osłabimy jedynie handel w środy i pozbawimy pracy około 200 kupców.
W kwestii instalacji bankomatu informuję, że projekt nie przewidywał takiego przedsięwzięcia. Ponadto żaden bank nie wyraził chęci montażu bankomatu w tym rejonie.
Obiekt musi być oświetlony, część oświetlenia jest wyłączona, palą się jedynie lampy solarne oraz lampy oświetlające budynki i teren w zakresie niezbędnym dla zapewnienia pracy monitoringu i bezpieczeństwa.
Zakład Gospodarki Komunalnej w Grodzisku Mazowieckim nie jest tylko firmą zbierającą śmieci ,ale wypełnia wiele zadań Gminy Grodzisk Maz. z zakresu gospodarki komunalnej w tym zarządzanie targowiskiem na podstawie Uchwały Rady Miejskiej Nr.67/97 z dnia 13.01.1997 r.
Z poważaniem,
Andrzej Pleban, Dyrektor ZGK