Wydarzenie już się rozpoczęło lub skończyło
Zapraszamy 14 lipca o godz.16.00 na kolejna Klasykę w Parku, tym razem przeboje operowe, operetkowe i najpiękniejsze duety czyli „Całuję Twoją dłoń Madame”
Anna Terlecka – sopran
Bartosz Szwaciński – tenor
Małgorzata Piszek – fortepian
Wykonawcy
Bartosz Szwaciński – absolwent kierunku śpiew solowy i aktorstwo na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz muzykologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. W latach 2012-2013 członek zespołu Virum Schola Gregoriana Cardinalis Stephani Wyszyński, wraz z którym prowadził działalność koncertową i realizował nagrania płytowe z Jasnogórską Muzyką Dawną. W czasie studiów występował m.in. na deskach Filharmonii Podkarpackiej im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, Sceny Kameralnej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, Centrum Świętego Jana w Gdańsku, Studio Koncertowego Polskiego Radia.
Anna Terlecka – ukończyła Wydział Wokalno – Aktorski Akademii Muzycznej w Łodzi (2011). Obecnie jest w trakcie doktoratu w macierzystej uczelni. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła podczas kursów pod kierunkiem cenionych pedagogów i artystów, m.in.: Teresy Żylis-Gary, Mireille Alcantary, Olgi Pasiecznik, Rudolfa Piernaya, Udo Reinemanna, Jard Van Nes, Pameli Amstrong i Ricarda Tamury. Jeszcze podczas studiów zadebiutowała rolami: Królowej Nocy w Czarodziejskim Flecie Mozarta i Kleopatry w Juliuszu Cezarze Heandla. Stypendystka Ministra i Kultury Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Łódzkiego. W 2012 roku została zaproszona do udziału w pracach Akademii Operowej w Warszawie, gdzie kształciła swoje umiejętności wokalne pod kierunkiem Izabeli Kłosińskiej. W 2013 roku została laureatką VIII Międzynarodowego Konkursu Moniuszkowskiego, otrzymując nagrodę im. Marii Fołtyn dla najbardziej obiecującego głosu w Polsce. W tym samym roku zaśpiewała rolę Anny w Nabucco w łódzkim Teatrze Wielkim, a w 2018 roku wystąpiła tam jako Ida w Zemście Nietoperza J. Straussa. W czerwcu 2017 roku została zakwalifikowana do Akademii Operowej w Berlinie w ramach której wystąpiła jako Królowa Nocy. Obecnie jest artystką Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, gdzie w 2021 roku zadebiutowała rolą więźnia w operze Fidelio L. V. Beethovena. W sezonie 2022-2023 wzięła udział w projekcie operowym Chorus Opera pod dyrekcją Patricka Fournillier wykonując arię Roksany z opery Król Roger. Brała udział w wielu koncertach i festiwalach, m.in. w: Filharmonii Łódzkiej, Filharmonii Sudeckiej, Kleiner Kursaal w Stutgarcie , Ernst-Reuter-Saal w Berlinie, Schlosstheater Rheinsberg (Niemcy), wykonując zarówno partie oratoryjne, jak i również operowe oraz lirykę wokalną.
Małgorzata Piszek – pianistka, od października 1988 r. pracuje w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Ukończyła studia w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu, uzyskując tytuł magistra sztuki w specjalności – kompozytor aranżer. Z teatrem muzycznym związana jest od wielu lat , pracowała w Operze Śląskiej w Bytomiu, następnie we Wrocławiu i przed rozpoczęciem pracy w Operze Narodowej – przez rok, w Warszawskiej Operze Kameralnej. W latach 1991 – 2001 pracowała jako akompaniator w Akademii Teatralnej w Warszawie biorąc udział w zajęciach z piosenki aktorskiej prowadzonych przez Andrzeja Strzeleckiego i Stanisławę Celińską. Od 1992 r. współpracuje ze Stanisławą Celińską akompaniując aktorce w jej recitalu „Uśmiechnij się”. Recital cieszy się wielkim powodzeniem publiczności – udaje się go pokazać w r. 1995 na Festiwalu Filmów Polskich w Toronto w Kanadzie a także parę lat później w czasie Dni Polskich w Brukseli w Belgii. Równocześnie Małgorzata Piszek rozpoczyna współpracę z Teatrem Rampa (wtedy dyr. Jest Andrzej Strzelecki) biorąc udział jako pianistka w musicalu „Chopin w Ameryce”. Współpracuje również z Teatrem na Woli akompaniując aktorom w musicalu „Nunsense ”. W Teatrze Wielkim akompaniuje , grając w zespole muzycznym – w spektaklu „Śpiewnik Domowy” z muzyką S. Moniuszki w nowych aranżacjach Andrzeja Żylisa, a parę lat później w 2-częściowym spektaklu opracowanym przez W. Korcza pt. ”Opera na Wesoło”. Bierze również udział w wielu koncertach muzyki operowej i operetkowej akompaniując swoim kolegom śpiewakom. W latach 1990-91 tworzy I Społeczną Szkołę Specjalną „Dać Szansę” w Warszawie na Mokotowie z myślą o swoim autystycznym synu Jakubie.
Repertuar
Duety:
„Tłumy fraków” – duet z operetki „Księżniczka Czardasza”, I. Kalman
„Usta milczą, dusza śpiewa” – duet z operetki „Wesoła Wdówka”, F. Lehár
„Jakże mam Ci wytłumaczyć” – duet z operetki „Księżniczka Czardasza”, I. Kalman
Arie:
Czardasz Sylwii – z operetki „Księżniczka Czardasza”, I. Kalman
Czardasz Ilony ,, Kiedy skrzypki grają” – z operetki „Cygańska Miłość”, F. Lehár,
Pieśń o Wilii, „Raz Wilia Rusałka” – z operetki Wesoła Wdówka, F. Lehár
Walc Caton, „ To dawny mój znajomy” – z opery „Casanova”, L. Różycki
Aria Bess „Summertime” – z opery „Porgy and Bess”, G. Gershwin
„Twoim jest serce me” – z operetki „Kraina uśmiechu”, F. Lehar
„Wiedeń, miasto moich marzeń” – Rudolf Sieczyński
„Graj cyganie” – z operetki „Hrabina Marica”, I Kalman
„Ninon, ach uśmiechnij się” – piosenka z filmu „Pieśń dla Ciebie”, B. Kaper
„Całuję Twoją dłoń, Madame” – Ralph Erwin
Park Skarbków w Grodzisku Mazowieckim w przypadku deszczu koncert odbędzie się w Mediatece gdzie liczba miejsc jest ograniczona, a pierwszeństwo mają posiadacze karty mieszkańca Grodziska Mazowieckiego